از آنجایی که خرید مشتریان از بزرگترین خردهفروش تجارت الکترونیکی دنیا رو به افزایش است، آمازونیها انبارهای خود را مجهز به رباتهایی کردهاند که بسیار سریعتر از نیروی انسانی کار میکنند.
اقتصادنیوز به نقل از «سینت» نوشت: قبلاً از نیروی انسانی برای یافتن
کالای سفارش داده شده، استفاده میشد و این کار بسیار زمانبر بود. اما از
تابستان به بعد رباتهایی موسوم به Kiva این وظیفه را به عهده گرفتند و به
جای سرگزدانی نیروی انسانی میان قفسهها و ساعتهای تلف شده زیاد آنها با
سرعت به سراغ قفسه مورد نظر رفته و کالا را برمیدارند و به ایستگاه تحویل
کالا بازمیگردند.
بر طبق گزارش آمازون، سال گدشته این شرکت بطور متوسط در هر ثانیه ۴۲۶ ثبت
سفارش داشته است که پاسخگویی به این سفارشات کار بسیار وقت گیر و
کسلکنندهای برای نیروی انسانی است؛ حال اینکه این رباتها ساعات زیادی در
روز کار میکنند و خسته هم نمیشوند و این امتیاز بزرگی به نسبت نیروی
انسانی محسوب میشوند.
ارسال یک نظر