معاون فنی شرکت پست از کاربردی نبودن ATM های پستی خبر داد و گفت: این شرکت پست برنامه ای برای افزایش تعداد خودپردازهای پستی ندارد.
نود آی سی تی – مجتبی نصیری با اشاره به وضعیت کاربرد ۲ مورد از ATM های پستی نصب شده به صورت پایلوت در فاز نخست اعلام کرد: در مراحل اولیه این طرح ۲ خودپرداز نصب و راه اندازی شدند که به دلیل قبول نکردن مرسولات بسته ای مورد کاربرد چندانی قرار نگرفت.
وی افزود: ATM های پستی تنها قابلیت سفارش پاکت و اسناد به صورت متنی را دارند و به همین دلیل در زمینه ثبت و سفارش مرسولات بزرگ و بسته ای کاربردی ندارند.
معاون فنی شرکت پست گفت: این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که به دلیل دریچه ورود کوچک آنها تنها قابلیت دریافت پاکت و اسناد را دارند و به همین دلیل حجم کمی از مرسولات توسط این دستگاه انجام می شود.
نصیری گفت: این دستگاه ها در قبول مرسولات به صورت محدود عمل می کنند و همچنین حجم بسیار پایینی از مرسولات توسط این خودپردازها صورت می گیرد.
وی با اشاره به عدم دریافت مرسوله های بسته ای توسط ATM های پستی گفت: تنها در صورتی می توان برنامه هایی برای اجرایی شدن این دستگاه ها در سطح کشور داشت که علاوه بر پاکت و اسناد، مرسوله های بسته ای را نیز دریافت کنند.
معاون فنی شرکت پست با اشاره به هزینه بالای خرید این دستگاه ها اعلام کرد: بهای بالای خودپردازهای پستی از موارد دیگری است که باعث شده تا شرکت پست برنامه ای برای افزایش تعداد این دستگاه ها در سطح کشور نداشته باشد چرا که قیمت هر دستگاه ATM پستی به سقف ۱۵ میلیون می رسد.
نصیری با اشاره به تعداد دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پستی در سطح کشور گفت: هم اکنون حدود ۵هزار دفاتر پیشخوان دولت و یک هزار دفاتر پستی در کشور وجود دارد که جمعا برای نصب یک ATM پستی در هر دفتر مبلغی در حدود ۹۰ میلیارد تومان نیاز است.
معاون فنی شرکت پست گفت: این میزان سرمایه گذاری برای نصب و راه اندازی ATM پستی، برای حجم و ارسال محصولات شرکت پست مناسب نیست چرا که حجم بسیاری پایینی از مرسولات را به خود اختصاص می دهد.
منبع: مهر
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر