در حال خواندن
منتظر پاسخ شورای رقابت برای افزایش تعرفه مکالمات هستیم
0

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد این شرکت برای تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت به شورای رقابت با توجه به افزایش تورم خبر داد و گفت: براساس فرمول تعرفه گذاری شورای رقابت که در سال گذشته ابلاغ شده تعرفه های تلفن ثابت باید متناسب با تورم تعیین شود.
نود آی سی تی – داوود زارعیان با بیان اینکه تغییر تعرفه های تلفن ثابت براساس فرمول تعرفه گذاری سال گذشته شورای رقابت صورت خواهد گرفت، افزود: برای اجرای این فرمول تعرفه گذاری، باید از شورای رقابت استعلام دریافت کنیم که منتظر پاسخ این شورا هستیم.
وی با بیان اینکه شورای رقابت سال گذشته فرمولی برای تعیین نرخ های مکالمات تلفن ثابت داده بود که باعث تغییر نرخ های مخابراتی در سال ۹۱ شده ادامه داد: برای امسال نیز از شورای رقابت استعلام شده که بر مبنای همین فرمول نرخ های سال ۹۲ را عملیاتی کنیم و یا خیر.
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه براساس این فرمول، کیفیت خدمات و نرخ تورم در قیمت پایه مکالمات تلفنی تاثیر خواهد داشت، افزود: با توجه به تورم حدود ۳۳ درصد در کشور ممکن است در نرخ مکالمات تلفن ثابت مشترکان حدود ۸ تا ۱۰ درصد تغییر ایجاد شود.
زارعیان با بیان اینکه براساس فرمول مدنظر شورای رقابت نرخ تعرفه ها باید متناسب با تورم تعیین شود، بیان کرد: این تغییر تعرفه ها مربوط به مکالمات تلفن ثابت است و در زمینه مکالمات تلفن همراه افزایش تعرفه نداشته ایم.
وی افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی فرمول نرخ مکالمات باید توسط شورای رقابت تعیین شود و در این راستا مخابرات الزامی برای ارایه این پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ندارد.
 گفتنی است، شورای رقابت در هشتاد و پنجمین جلسه خود در اول آبان ماه سال ۹۰ دستورالعمل تعرفه گذاری نرخ های مخابراتی را برای سال ۹۱ مصوب کرد که در این فرمول عواملی همچون نرخ تورم در صنعت مخابرات، نرخ بهره وری، نرخ تغییر کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان، شاخص سقف قیمت در دوره قبلی و نیز سهم خدمت از کل بازار خدمات مخابراتی دیده شده است.
براساس این دستورالعمل، شرکت مخابرات ایران چنانچه درخواست تغییر نرخ خدمات خود را داشته باشد باید سه ماه پیش از شروع دوره درخواستی، پیشنهاد خود همراه با گزارش توجیهی و استدلالی مربوطه شامل بررسی تغییرات قیمت ها در بازار مخابرات و تاثیر آن بر هزینه تولید و ارایه خدمات، گزارش تغییرات بهره وری، گزارش تعییرات کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان به همراه گزارش های هیات مدیره به مجمع عمومی و گزارش های مالی شرکت که با تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت رسیده باشد را به شورای رقابت ارسال کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر