در حال خواندن
محبوب‌ترین برندهای موبایل و تاخت چینی‌ها در حضور اپل
0

گارتنر با تحلیل بازار موبایل در فصل تابستان اقدام به انتشار لیست پر فروش‌ترین برندهای موبایل کرد که در آن همچنان سامسونگ صدر جدول است اما چینی‌ها به سرعت در بازار جهانی می‌تازند.
نود آی سی تی -مؤسسه گارتنر با تحقیقاتی که در بازار موبایل داشته روند حیات فیچر فون‌ها (گوشی‌های قدیمی) را همچنان به شدت فرسایشی دانسته و افت ۲۵ درصدی از جایگاه قبلی‌شان را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ عنوان کرده است.این مؤسسه در گزارشی آورده است که اکنون ۶۶ درصد بازار جهانی موبایل در اختیار گوشی‌های هوشمند و ۳۴ درصد از آنِ فیچر فون‌هاست اما روند نزولی حرکت فیچر فون‌ها بیشتر از همه به جایگاه نوکیا و سامسونگ ضربه وارد کرده است.کشورهای در حال توسعه اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا در این بازه زمانی رشد ۵۰ درصدی را در ارتباط با بازار گوشی‌های هوشمند شاهد بودند. آمریکا هم در میان کشورهای توسعه یافته بیشترین رشد را در این زمینه داشته است در حالیکه اروپای غربی با کاهش کمی مواجه شده است.گوشی‌های هوشمند چینی به دلیل دو شاخصه ارزانی و امکانات مناسب، بیشترین رشد را در بازارهای جهانی از منظر فروش داشته‌اند. آیفون هم با رونمایی از دو محصول جدید خود (۶ و ۶ پلاس) ثابت کرد که همچنان رقیب پر و پا قرصی برای تمامی برندهای موبایل است.گارتنر وضعیت و جایگاه هر کدام از برندهای موبایل را در قیاس با سه ماهه سوم ۲۰۱۳ طبق جدول زیر گزارش کرده است:سامسونگ که در هر دو حوزه فیچر فون و اسمارت فون فعال بوده از سال گذشته با کاهش حدودا ۸ درصدی از سهم بازار مواجه شده است. این برند کره‌ای که در چین نیز دارای بیشترین سهم بازار است در این بخش هم با کاهش ۲۸.۶ درصدی مواجه شده است.با این حال اپل که برای مدت طولانی رقیب اصلی سامسونگ در بازارهای جهانی بوده توانسته با معرفی آیفون۶های خود رشد ۲۶ درصدی را در فروش نسبه به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ تجربه کند. چشم‌انداز فعالیت‌های این برند مثبت ارزیابی و گفته شده که همچنان رشد خواهد کرد.جالب است که بعد این دو برند جهانی، چینی‌ها قد علم کرده و بیشترین سهم بازار از فروش را به دست آورده‌اند.هواوی، شیائومی و لنوو تماما با رشد فروش مواجه شده‌اند اما با این حال تنها سهم لنوو علی‌رغم فروش بیشتر با افت روبرو شده است.نکته جالب میزان سهم‌آوری شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند است به گونه‌ای که می‌توان رشد انفجاری را به این برند نسبت داد.شیائومی در به دست آوردن بازار توانسته از سال گذشته رشد ۲۴۶ درصدی داشته باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر