قبوض دوره سوم امسال مشترکان دایمی همراه اول همانند دورههای گذشته بدون هیچ گونه تغییری در تعرفههای اعمالی صادر و به تدریج تا پایان هفته در سراسر کشور توزیع میشود.
نود آی سی تی – صدور صورتحساب دوره سوم سال ۹۲ مشترکان دایمی همراه اول (از اول مرداد تا اول مهر ۹۲) که به دلیل نامشخص بودن نحوه محاسبه به صورت «فلت» یا «شهری، بین شهری و جابه جایی» تاکنون با تأخیر مواجه شده بود؛ با تعرفه های قدیمی (سال ۸۲) صادر شده که به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می شود.
بر اساس این گزارش، از فروردین سال ۹۱ پیشنهاد یکسان سازی تعرفه سیم کارت های همراه اول به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه شد. این کمیسیون به مدت ۱۳ ماه با کار کارشناسی و بررسی مزایای این طرح، در اردیبهشت سال ۹۲ بر اساس مصوبه ۱۶۰ به شرکت ارتباطات سیار ایران اجازه داد تعرفه سیم کارت دایمی را به صورت فلت (یکسان)، کف ۵۱۵ ریال و سقف حداکثر ۶۱۸ ریال اعمال کند.
شرکت ارتباطات سیار ایران طی سه ماه با خرید تجهیزات و تغییر در کلیه سیستم های صورت حسابگیری و اطلاع رسانی گسترده، این طرح را که از نظر ساده سازی و شفاف سازی نظام تعرفه ای برای مشترکان مزایای قابل توجهی داشت، اجرا کرد. بدین ترتیب تعرفه بین شهری (۷۶۰ ریال) و هزینه جابه جایی را حذف و تعرفه به ازای هر دقیقه ۵۹۹ ریال (کمتر از سقف اعلام شده) را به صورت یکسان اعمال کرد.
متعاقب این اقدامات و اعمال تعرفه جدید، پس از استقرار دولت یازدهم، طی نامه ای از شرکت ارتباطات سیار ایران خواسته شد، تا بررسی مجدد تعرفه ها توسط کارگروه، از اعمال آن خودداری شود؛ لیکن این کارگروه تشکیل نشد و کمیسیون طی مصوبه دیگری (مصوبه شماره۱۷۳)، لغو مصوبه ۱۶۰ را اعلام کرد.
از آنجا که شرکت ارتباطات سیار ایران در ابتدای ماههای فرد نسبت به صدور صورتحساب اقدام می کند، مجبور بود کلیه اقدامات قبلی در زمینه یکسان سازی تعرفه ها را به حالت قبل برگرداند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه بسیار به این شرکت، موجب تأخیر در صدور صورتحساب شد.
بنابراین قبوض مشترکان دایمی همراه اول تا پایان هفته براساس تعرفه سال ۸۲، یعنی شهری هر دقیقه ۴۴۷ ریال، بین شهری ۷۶۰ریال و دو پالس هزینه جابه جایی، توسط پست و پیمانکاران توزیع می شود.
در ادامه این گزارش، همراه اول از مشترکان خود درخواست کرده با توجه به تاخیر صورت گرفته، در پرداخت صورتحساب خود در اولین فرصت از طرق سامانه ۹۹۹۰، اینترنت، خود پرداز و یا روشهای دیگر اقدام کنند. در ضمن مشترکانی که در میان دوره قبض خود را پرداخت کرده اند ممکن است مبلغی بابت اعمال تعرفههای یکسان سازی از مخابرات طلب داشته باشند که در قبض بعدی بستانکار می شوند.
این شرکت به مشترکان خود اطمینان داده است هیچ تغییری در تعرفه ها نسبت به دوره های گذشته صورت نگرفته و چنانچه مشترکان مایل باشند می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی تلفن ثابت یا سایت اینترنتی www.mci.ir، نسبت به دریافت ریز مکالمات خود اقدام کنند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر