در حال خواندن
فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز در زمینه پیامک تبلیغاتی ممنوع است
0

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از ممنوعیت فعالیت شرکت‌های فعال در عرصه پیامک که از این مرکز مجوز فعالیت دریافت نکرده‌اند خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۲ با شرکت‌های فاقد مجوز فعالیت در این بخش برخورد قضایی ‌می‌کنیم.
نود آی سی تی – حسن علیزاده در نشستی خبری از تهیه و تدوین آیین نامه‌ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد که امکان نظارت و اعمال مقررات در حوزه تولید محتوای فضای مجازی را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در راستای آیین نامه رگولاتوری محتوا، نظارت بر خدمات ارایه دهندگان محتوای مجازی صورت خواهد گرفت ادامه داد: در همین راستا سامانه پیامکی شکایت از پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی راه‌اندازی شده که با گذشت حدود ۲ ماه از راه‌اندازی این سامانه، بیش از سه هزار درخواست شکایت به ثبت رسیده است.
علیزاده با تاکید براینکه ۳۰ درصد شکایت‌های دریافت شده دراین سامانه مربوط به پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی و ۷۰ درصد مربوط به خدمات ارزش افزوده تلفن همراه است بیان کرد: در زمینه پیامک‌های تبلیغاتی، بیشترین شکایات مربوط به تبلیغات محصولات بهداشتی و تبلیغ برای خروج سرمایه از کشور بوده است.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: ارایه دهندگان سرویس‌های پیام ده براساس این آیین نامه تا پایان سال باید به این مرکز مراجعه کرده و مجوز فعالیت خود را از این طریق دریافت کنند چرا که از ابتدای سال ۹۲ شرکت‌های حوزه پیامک و خدمات ارزش افزوده فاقد مجوز، اجازه فعالیت در این زمینه را نخواهند داشت و اپراتورهای تلفن همراه نیز در این زمینه اجازه همکاری با این شرکت‌های فاقد مجوز را ندارند.
وی تاسیس مجمع رسانه‌های برخط پیام ده را در راستای ساماندهی فعالیت فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: در آیین نامه رگولاتوری محتوا، موضوع مالکیت مادی و معنوی صاحبان اثر درنظر گرفته شده است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر