درست یک هفته پیش از برگزاری مراسم WWDC 2015، روزنامه Wall Street Journal طی گزارشی عنوان کرد که اپل از سرویس انتشار موسیقی خود در کنفرانس مذکور رونمایی خواهد کرد. این سرویس که بر خلاف Spotify بخش رایگان نداشته و کاربران برای استفاده از آن باید ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند عاری از تبلیغات است و درآمد خود را از طریق اشتراک کاربران بدست خواهد آورد. سرویس های رایگان اغلب از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند حال آنکه اپل این روش را رد کرده و ترجیح می دهد مبلغی را به صورت ماهانه از کاربران اخذ کند.
نود فناوری – درست یک هفته پیش از برگزاری مراسم
WWDC 2015، روزنامه Wall Street Journal طی گزارشی عنوان کرد که اپل از
سرویس انتشار موسیقی خود در کنفرانس مذکور رونمایی خواهد کرد. این سرویس که
بر خلاف Spotify بخش رایگان نداشته و کاربران برای استفاده از آن باید
ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند عاری از تبلیغات است و درآمد خود را از طریق
اشتراک کاربران بدست خواهد آورد. سرویس های رایگان اغلب از طریق تبلیغات
درآمد کسب می کنند حال آنکه اپل این روش را رد کرده و ترجیح می دهد مبلغی
را به صورت ماهانه از کاربران اخذ کند.
به نقل از وال استریت ژورنال، مدیران اپل به دنبال عقد قرارداد با کمپانی
های معتبر فروش و عرضه موسیقی هستند که با موانعی نیز در راه خود برخورد
کرده اند. اپل هنوز با Sony، Universal و Warner به توافق نرسیده است که می
تواند کابوسی برای مدیران این کمپانی باشد. شاید بدترین اتفاق ممکن برای
اپلی ها این باشد که هنگام رونمایی از سرویس جدیدشان با ۳ کمپانی برتر فروش
موسیقی به توافق نرسیده باشند.
اصلی ترین رقیب اپل یعنی Spotify هم اکنون سه چهارم سهم اپلیکیشن های
اشتراک موسیقی را در دست دارد و بزرگترین ویژگی آن، برخی امکانات رایگانی
هستند که در اختیار کاربران قرار می دهد. افرادی که می خواهند از حساب
کاربری رایگان این برنامه استفاده کنند باید بالاجبار برخی تبلیغات رادیویی
آن را گوش داده و در عوض رایگان به ترک های موسیقی دسترسی داشته باشند.
البته امکان دانلود و استفاده آفلاین از ترک ها برای کاربرانی که از حساب
رایگان بهره می برند امکان پذیر نیست. حال تصور کنید اپلیکیشن جدید اپل می
خواهد کاربران را مجبور به پرداخت ماهانه ۱۰ دلار کند و هنوز با سه کمپانی
بزرگ اشتراک موسیقی به توافق نرسیده است و در عین حال می خواهد با Spotify
نیز به رقابت بپردازد. به نظر مسابقه بسیار پیچیده ای میان این دو رقیب
قدرتمند درخواهد گرفت.
یکی از جالب ترین ویژگی های سرویس اشتراک موسیقی اپل را می توان قابلیت
پشتیبانی از دو پلتفرم اندروید و iOS عنوان کرد، بله اشتباه نشینده اید!
اپل قصد دارد اپلیکیشن جدید خود را برای پلتفرم Android نیز عرضه کند تا
شاید بدین وسیله توجه کاربران بیشتری را به سمت سرویس جدیدش جلب کند. ویژگی
دومی که راه اپل را برای به موفقیت رساندن سرویس اش هموار می کند استخدام
شخصیت های مشهور دنیای موسیقی و DJ هاست. در اپلیکیشن اپل بخش هایی به نام
کانال ها وجود دارند که توسط DJ ها و اشخاصی محبوب میزبانی و اداره می
شوند.
اپل باید یک اپلیکیشن جامع و بدون نقص را در مقابل رقیبانش ارائه دهد تا
موفق به پیروزی در این رقابت شود. همانطور که می دانید اپلیکیشن Spotify به
دلیل رایگان بودن برخی امکاناتش مانند گوش دادن رایگان به ترک های موسیقی،
درآمد زیادی برای تولیدکنندگانش ندارد اما موفق شده کاربران و هواداران
زیادی را دور خود جمع کند.
منبع: TheVerge
ارسال یک نظر