از آنجایی که شرکت های متخصص در امور دارایی کم کم اقدام به حذف روش های قدیمی انتقال وجوه کرده اند و به سمت پرداخت با گوشی های هوشمند و تبلت ها می شتابند، انقلاب دیگری در بخش B۲Bدر صنعت بانکداری روی خواهد داد./پرداخت های سریع تر، نقدینگی یک شرکت را بهبود می بخشد و عملکرد جریان وجه نقد و هم چنین توانایی پرداخت سریع تر اعتبارات گسترده تر می شود.»/« دیجیتالی کردن پرداخت ها، افزایش دید در عملکرد کسب و کار را به دنبال دارد. اطلاعات پرداخت، جامع تر و دقیق تر مشاهده شده و باقی می مانند.
نود فناوری – آمار
و ارقام منتشر شده از سوی HSBC نشان می دهد؛ از آنجایی که شرکت های متخصص
در امور دارایی کم کم اقدام به حذف روش های قدیمی انتقال وجوه کرده اند و
به سمت پرداخت با گوشی های هوشمند و تبلت ها می شتابند، انقلاب دیگری در
بخش B2Bدر صنعت بانکداری روی خواهد داد.
مشتریان شرکت انگلیسی HSBC از زمان راه اندازی سرویس موبایلی HSBCnet در
سال ۲۰۱۱، از این سرویس برای انجام ۱۰ میلیارد پوند پرداخت استفاده کرده
اند. تنها در فصل اول سال ۲۰۱۵، ۷۷۰۰ پرداخت موبایلی با ارزش ۷۸۸ میلیون
پوند ثبت شده است. بنابراین تقاضا به سرعت رو به افزایش است.
۲۲ درصد از مشتریان سرویس بانکداری آنلاین HSBCnet در کشور پرداخت های
موبایلی انجام می دهند که این رقم در مقایسه با ۱۲ درصد از مشتریان جهانی
بیشتر است.
فرانس هاول، مدیر پرداخت ها و مدیریت وجه نقد (PCM) در شرکت CMB انگلستان
می گوید : « این کشور مزایا و پتانسیل های راه حل های کسب و کارهای موبایلی
را شناسایی کرده است. پرداخت های موبایلی به معنای انجام بی درنگ فرایند
های مالی است. پرداخت های سریع تر، نقدینگی یک شرکت را بهبود می بخشد و
عملکرد جریان وجه نقد و هم چنین توانایی پرداخت سریع تر اعتبارات گسترده تر
می شود.»
علی رغم مزایا و نکات مثبت شناسایی شده، اطلاعات شرکت HSBC جوامع بکر و
دست نخورده ای را نشان می دهد که هنوز بسیاری از شرکت های آن ها به طور
کامل از روش های سنتی، فاکتورهای کاغذی، پیش نویس های بانکی و چک ها
استفاده می کنند.
نادیا حجازی، رئیس کل HSBC و مدیر بخش تجارت الکترونیک PCM می گوید
بانکداری موبایلی برای این قبیل شرکت ها، چیزی فراتر از سهولت به ارمغان می
آورد.
وی در این باره گفت : « دیجیتالی کردن پرداخت ها، افزایش دید در عملکرد
کسب و کار را به دنبال دارد. اطلاعات پرداخت، جامع تر و دقیق تر مشاهده شده
و باقی می مانند. مدیران مالی می توانند در یک نگاه، درک بهتری از موقعیت
مالی شرکت خود و شرکت های تابعه، شرکا و پیمانکاران داشته باشند و آن ها را
به موقع از تصمیم های خرید و تصمیم های اعتباری خود آگاه کنند.»مترجم:سمانه سمیعی
منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27415&topic=payments
ارسال یک نظر