در حال خواندن
حکومت شرکت‌های فناوری اطلاعات در اقلیم برندها
0

اگر می‌خواهید به جایگاه و موقعیت شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات پی ببرید، کافی است نگاهی به فهرست اینتربرند بیندازید؛ فهرستی که فاوا در آن حکمرانی می‌کند.
نود آی سی تی – Interbrand که بزرگ‌ترین شرکت مشاوره برند در جهان است، فهرست ۱۰۰ برند برتر دنیا را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده است که در آن اپل مقام اول را از کوکاکولا پس گرفته و با ارزش برندی معادل ۹۸ میلیارد و ۳۱۶ میلیون دلار و با ۲۸ درصد افزایش ارزش برند به تنهایی بر سکوی قهرمانی قرار گرفته است. بعد از اپل نیز گوگل قرار دارد. البته گوگل دو رتبه صعود کرده و از رتبه چهارم سال ۲۰۱۲ به رده دوم رسیده است.ارزش برند گوگل نیز ۹۳ میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار تخمین زده شده که ۳۴ درصد رشد ارزش داشته است.در این فهرست، IMB چهارم و مایکروسافت پنجم است. اما نخستین شرکت غیرآمریکایی فهرست برترین برندها، شرکت کره‌ای سامسونگ است که با ۲۰ درصد رشد ارزش برند در جایگاه هشتم و یک رتبه بالاتر از اینتل ایستاده است.به این ترتیب سامسونگ با یک پله صعود، به رده هشتم در این لیست و رده پنجم در بین برند‌های آی‌تی دست یافته است. طبق گزارش اینتربرند، ارزش برند سامسونگ ۶/۳۹ میلیارد دلار است. سامسونگ توانسته است در مدت ۱۱ سال یعنی از سال ۲۰۰۳ تا کنون برند خود را از رده ۲۵ به هشت برساند. جالب است بدانید که متوسط افزایش ارزش ۱۰۰ برند برتر دنیا هشت درصد و در بین برند‌های آی‌تی ۱۵درصد بوده است. همان‌طور که در جدول می‌بینید، در میان ۲۰ برند پرارزش سال ۲۰۱۳ نام ۱۰ شرکت فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد، به این معنی که IT نیمی‌ از جایگاه‌های این فهرست را اشغال کرده و اتفاقا دو رتبه مرغوب‌تر اول و دوم هم به فناوری اطلاعات رسیده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر