در حال خواندن
حکایت تلخ و شیرین مرکز تماس تالیا
0

درحالی که وزیر ارتباطات گفته از نظر ما تالیا پروانه اپراتوری ندارد و به هر حال نتوانسته رضایت مردم را جلب کند مرکز تماس این شرکت نیز همه تماس گیرندگان را در دسترسی به کارشناسان و پاسخگویی به پرسش های آن ها موفق نمی گذارد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم،
واعظی در فاز نهایی افتتاح رومینگ ملی بین همراه اول و ایرانسل در پاسخ به
سوالی مبنی بر اینکه چرا مجوز نسل‌های سوم و بالاتر به تالیا داده
نمی‌شود، گفته بود که از نظر ما تالیا پروانه اپراتوری ندارد و برای مدتی
پیمانکار مخابرات بوده که از این پیمانکاری تاریخ زیادی باقی نمانده و به
هر حال نتوانسته رضایت مردم را جلب کند.

اپراتور “بگو، بخند، زندگی کن” که ارتباط نزدیک با مشترکان را یک استراتژی
با صرفه و سریع می‌داند و معتقد است که در بخش مشتریان، تک تک تماس‌ها را
به دقت بررسی، دسته‌بندی و کارشناسی می‌کند، اما به همه تماس گیرندگان با
سیستم مرکز تماس خود پاسخ نمی دهد.

تالیا که صمیمانه مشتاق پاسخگویی به سؤالات و شنیدن ایده‌هاست، هنگامیکه
طبق دستورالعمل این شرکت با شماره ۰۹۳۲۹۹۹۰۰۰۰ تماس گرفته شد، راه به جایی
برده نشد.

پاسخگویی خودکار می‌گوید که برای ارتباط با کارشناس مرکز تماس کلید” ۱″،
اطلاع از آدرس شرکت کلید “۲”، ارائه نظرات و پیشنهادات کلید “۳” و تکرار
پیام پخش شده کلید “۹” را فشار دهید.

“البته در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات بهتر، کلیه مکالمات
ضبط می‌گردد؛ لطفا جهت اعلام نظر در مورد نحوه پاسخگویی کارشناس پس از
اعلام مکالمه تماس را قطع نفرمایید.”

بعد از این مرحله و با شماره‌گیری عدد “۱”، حداقل برای ۹ بار گفته می‌شود
که ” شما نخستین نفر در صف تماس گیرندگان هستید لطفا منتظر باشید تا به
اپراتور وصل شوید”!

اما به یکباره و در کمال تعجب، صدای ضبط شده مجددا روی خط می‌آید و می‌گوید: ” نحوه پاسخگویی کارشناس را چطور ارزیابی می‌کنید؟”

بعد هم سه گزینه خوب، متوسط و ضعیف را پیش پا می‌گذارد و بهتر است که یکی
را انتخاب کنید تا محترمانه تلفن روی شما قطع شود زیرا در صورت معطل گذاشتن
سیستم، در نهایت سکوت قطع خواهید شد طوری که اگر در مکانی آرام باشید
احتمالا متوجه این قطع شیک نمی‌شوید.

محترمانه به این شکل است که اگر در نظرسنجی شرکت کنید، پیام ضبط شده از
شرکت شما تشکر و قدردانی می‌کند و شما را با کلمه “خدانگهدار”، به خدا
می‌سپارد.

ما که علی‌رغم توقع باطنی و برای اولین بار در تماس با اپراتوری نفر نخست
در صف انتظار بودیم، موفق به صدای کارشناس محترم نشدیم اما در نظرسنجی شرکت
کردیم و برای اینکه بنده خدایی را از نان خوردن نیانداخته باشیم و خداوند
هم در جایی دست از ما گیرد، امتیاز خوب را به او دادیم.

شرکت تالیا به عنوان اولین شبکه مستقل پیش پرداخت تلفن همراه (Pre-Paid)
از سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های
زیمنس، آلکاتل، اریکسون و با مشاوره یکی از برجسته‌ترین مشاوران GSM در
دنیا (شرکت TELE2) آغاز به کار کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر