در حال خواندن
تاخیر اپراتور سوم قابل قضاوت نیست
0

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه در خصوص تاخیر اپراتور سوم نمی‌توان قضاوت کرد، معتقد است که مسایل برون و درون مرزی همزمان با یکدیگر منجر به تاخیر این اپراتور در عملکردش شده است.
نود آی سی تی – کمال محامدپور با اشاره به اینکه  اپراتور سوم برای راه اندازی شبکه خود در سراسر کشور با محدودیت‌هایی مواجه است، گفت: بخشی از این محدودیت‌ها مربوط به خود اپراتور است و برخی دیگر به ناهمانگی‌های موجود و مسایل بروکراسی بر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه اپراتورها مطابق با پروانه فعالیت خود باید عمل کنند، افزود: در صورتی که یک اپراتور  به تعهدات خود پایبند نباشد به طور قطع با برخورد مراجع ذی صلاح مواجه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص تاخیرات اپراتور سوم  نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد، گفت: این اپراتور ازهمان ابتدای کار با مشکلاتی همچون سرمایه گذار، مسایل اداری و  سایر موارد درگیر بود.
این در حالی است که مسوولان اپراتور سوم با جلب نظر نهادهای بالادستی خارج از وزارت ارتباطات و بدون اطلاع به سازمان تنظیم مقررات به عنوان سیاستگ‌ذار بازار ICT، توانستند دوره حفاظت خود را از ۲۴ ماه به ۳۹ ماه افزایش دهند.
به گزارش موبنا، به اعتقاد جمعی از کارشناسان افزایش دوره حفاظت اپراتور سوم به این معنا خواهد بود که کاربران محکوم هستند تا به این زودی‌ها، ازخدمات نسل سوم بهره مند نشوند و از سوی دیگر نیز دو اپراتور فعال در کشور یعنی اپراتور دوم و همراه اول، با توجه به برنامه‌ریزی‌های خود و خوشبینی به اجرای آنچه در پروانه اپراتور سوم آمده، تقریبا باید ۲۳ ماه دیگر منتظر بمانند، تا بتوانند خدمات نسل سوم را به کاربرانشان ارایه کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر