نود فناوری-سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی تا پایان مهرماه خبر داد و متذکر شد که این ساماندهی تنها در مورد تبلیغاتی است که با شمارههای شخصی برای مشترکان تلفنهمراه ارسال میشوند.
«حسین فلاح جوشقانی» با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت:
«پیامکهای تبلیغاتی که از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد با ایجاد سامانه #۸۰۰* به طور مناسب ساماندهی شده است.»
او ارتقای سامانه ۱۹۵ و راهاندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک را ضروری دانست چراکه مشترکان در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره شخصی ارسال کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.
مشترکان از طریق سامانه ۱۹۵ برای دریافت تبلیغات حق انتخاب خواهند داشت
فلاح جوشقانی خاطر نشان کرد که موضوع کسب و کارهای نو و شیوه تبلیغات پیامکی آنها نیز توسط رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانهای برای این بخش طراحی شود که کاربران برای دریافت یا عدم دریافت تبلیغات آنها حق انتخاب داشته باشند.
به گفته وی قرار است بر اساس این بررسیها در صورت نیاز ضوابطی برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود.
ارسال یک نظر