ایجاد دفاتر خصوصی توسط اپراتورها حق مسلم آنهاست و اینکه در بازار رقابتی اپراتورها تصمیم به حضور مستقیم در بازار گرفتهاند موضوعی قابل پیش بینی بود.
نود آی سی تی – زهیر طیب، مشاور حوزه دولت الکترونیکی و تحول اداری با بیان این مطلب گفت: این نکته را نباید فراموش کنیم که در سایر نقاط دنیا این موضوع وجود داشته و اینکه ما امروز بخواهیم با استناد به قانونی که ۱۰ سال پیش انحصاری را به دفاتر خدمات ارتباطی و پیشخوان دولت ارایه داده و متاسفانه به روز هم نشده در مقابل اپراتورها مقاومت کنیم اصلا موضوع درستی نیست.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به رشد فناوری اصلا دور از ذهن نیست که در آیندهای نه چندان دور کلیه خدماتی که از طریق این دفاتر در حوزه دفاتر خدمات ارتباطی و خدماتی که توسط اپراتورها داده میشود تمامی آنها در قالب غیر حضوری و به صورت اینترنتی ارایه شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر برخی خدمات توسط همراه اول از طریق موبایل به صورت غیر حضوری همانند سوزاندن سیمکارت ارایه میشود و اینکه در آینده تمامی خدمات از این طریق به مشترکان ارایه شود اصلا بعید نیست.
نائب رییس پیشین کانون سراسری دفاتر خدمات ارتباطی کشور گفت: دفاتر خدمات ارتباطی باید به این موضوع توجه داشته باشند که دیر یا زود این اتفاق میافتاد و ما نیز بارها در جلسات کارشناسی به این موضوع تاکید کرده بودیم که تا ابد این خدمات در انحصار دفاتر نخواهد ماند و در شرایط فعلا بهترین راه حل مذاکره با مدیران شرکت مخابرات برای جلب نظر آنها است.
وی افزود: مدیران دفاتر خدمات ارتباطی میتوانند با شرکت مخابرات ایران و همراه اول در خصوص تامین نظرات آنها وارد مذاکره کنند و اینکه توسط برخی از دوستان به دنبال گرفتن مصوبه برای محدود کردن اپراتورها و ادامه انحصار ارایه این خدمات کار درستی به نظر نمی رسد.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر