در حال خواندن
گشتاسبی کیفیت‌ شبکه‌پشتیبانی فنی و بازار یاس ارغوانی را متحول می‌کند
0

با تصمیم اتاق فکر انفورماتیک-صنعت در بانک ملت، رستم شاه گشتاسبی، مسئولیت هدایت شرکت سیستم یاس ارغوانی را پذیرفت و هدایت خط فوروارد گروه بهسازان ملت را به محمدعلی ترابیان سپرد.

نود فناوری – تحولات سریع صنعت پرداخت و نقش فناوری‌های دیجیتالی و نیاز بازار، گروه بهسازان را به مسیری سوق داد که این تغییر آرایش راهبردی را با هدف یک جایگشت حساب شده در جهت تعالی سازمانی و ارتقای همه جانبه خطوط انجام دهد.

از همین رو گروه بهسازان فردا با بهره‌‌گیری از تجربیات ارزنده رستم شاه گشتاسبی سازماندهی مجدد، تحول و تنظیم خطوط پایه و مکمل صنعت را مدنظر قرار داده است.

نگاهی اجمالی به کارنامه گشتاسبی

تحصیلات:

لیســانس مهندســی کامپیوتر –ســخت افزار
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل
حوزه‌های تخصصی

مدیریت کلان، عملیاتی و فنی پروژه‌های IT در صنعت پرداخت
مدیریت کلان، عملیاتی و فنی پروژه‌های IT در حوزه بانک‌ها و موسسات مالی کشور

اهم افتخارات در به‌پرداخت ملت

گشتاسبی ازسال ۱۳۸۹ به عنوان مدیرعامل،  شــرکت به پرداخت ملت منصوب و از آن تاریخ تاکنون در این ســمت مشغول بوده است .

متن زیر گزیده ای از فعالیت‌های وی در طول هفت سال مدیریت مجموعه به پرداخت ملت است:

در سال ۱۳۸۹ که مسئولیت مدیریت این شرکت بر عهده ایشان محول شد، شرکت به پرداخت ملت به عنوان یک شرکت نوپا حدود پنج سال از حیاتش می گذشت. در طول این پنج سال وی پنجمین مدیرعامل این شرکت بود که این وظیفه خطیر را بع عهده می‌گرفت .

هفت سال پیش شرکت به پرداخت ملت با دو خدمت اصلی کارتخوان فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی فعالیت می‌کرد، اما در حال حاضر این مجموعه علاوه بر کارتخوان فروشگاهی و درگاه پرداخت الکترونیک  خدمات زیر را هم ارایه می‌کند:

  • دستگاه کارتخوان فروشگاهی
  • دستگاه کارتخوان شعبه
  • درگاه پرداخت الکترونیک
  • برنامه موبایلی سکه
  • پایانه پرداخت بهای سوخت
  • کیوسک بانکی cashless
  • دستگاه خودپرداز
  • کیوسک اصناف
  • پرتال پذیرندگان
  • پایانه pos-pc
  • دستگاه کارتخوان mpos
  • سامانه پاسخ صوتی
  • سامانه کد دستوری *۷۴۱#

هفت سال پیش شرکت به پرداخت ملت با سوئیچ Bpas  فعالیت می‌کرد و سوئیچ ngfs  هنوز راه‌اندازی کامل نشده بود، امروز اما علاوه بر راه‌اندازی کامل سوئیچ ngfs  هم به عنوان سوئیچ بانکی و هم به عنوان سوئیچ خدمات پرداخت فعالیت می‌کند.

هفت سال پیش در حوزه سرویس‌ها تنها خرید، خرید شارژ، موجودی و سرویس های مربوط به کارت سوخت وجود داشت اما امروز علاوه بر سرویس های یاد شده :

  • خرید
  • مشاهده موجودی
  • پرداخت قبض
  • خرید شارژ
  • شارژ مستقیم
  • سرویس‌های خاص
  • دریافت تنظیمات گیشه دار
  • دریافت لیست سیاه
  • پرداخت
  • تراکنش کارت شهروندی
  • خرید با تخفیف
  • استعلام خرید QR
  • خرید شارژ از محل اعتبار پذیرنده
  • پرداخت چند حسابی
  • خرید اعتباری سروش
  • مانده اعتباری سروش
  • یارانه غیرنقدی
  • موجودی اعتباری
  • خرید اعتباری
  • کالای ایرانی
  • تغییر حساب تسویه خرید از طریق پایانه
  • سرویس‌های کارت سوخت
  • اتصال کارت سوخت
  • شارژ کیف
  • موجودی کیف
  • تغییر رمز کیف
  • شارژ حواله کیف پول کارت سوخت
  • ده گردش آخر کیف پول سوخت

بخشی از سرویس های قابل ارایه بر روی پایانه‌های به پرداخت ملت است.

هفت سال پیش شرکتی به نام شاپرک وجود خارجی نداشت و شرکت به پرداخت با راه‌اندازی واریز آنی رضایت بخش عمده ای از پذیرندگان را به خود اختصاص داده بود، با آمدن شرکت شاپرک، شرکت به پرداخت ملت یکی از شرکت‌هایی بود که بیشترین سرویس‌ها را از دست داد که از جمله آنها می‌توان به واریز آنی و انتقال وجه از دستگاه کارتخوان اشاره کرد.

در سال ۸۹ شرکت به پرداخت ملت در زمان‌های پیک ترافیک با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می شد، اما امروز با همکاری و تلاش پرسنل شرکت و البته مدیریت گشتاسبی در شرکت به پرداخت ملت توانایی انجام تراکنش بالای ۴۵۰۰۰ در دقیقه یعنی روزی ۱۴٫۶۰۰٫۰۰۰ تراکنش در روز به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

هفت سال پیش نه صحبتی از رتبه‌های کشوری و منطقه‌ایی، بود و نه رتبه‌های جهانی امروز، اما شرکت به پرداخت ملت به مدد پرسنل کوشا و توانمند خود رتبه بیست و سوم دنیا در صنعت پرداخت را از آن خود کرده است .

هفت سال پیش شرکت به پرداخت ملت در ابتدای مسیر رشد قرار داشت و امروز در اوج پیشرفت، شاید اگر بخواهیم تفاوت‌ها را با هفت سال پیش بسنجیم در حوصله این مطلب نگنجد، اما هفت سال برای هر مدیری و در هر پستی یک عمر است، عمری که صرف شد تا این شرکت به جایگاه فعلی خود برسد و امروز به خود ببالد که برترین شرکت خدمات پرداخت ایران است که برترین شرکت خدمات پرداخت خاورمیانه است که در بین بزرگان جهانی این صنعت در رتبه بیست و سوم قرار دارد و در نهایت اینکه نزدیک به یک چهارم تعداد کل تراکنش‌های کشور در این شرکت انجام می‌شود.
اهم سوابق مدیریتی و اجرایی:

مدیرعامل شــرکت به پرداخت ملت
مشاوره به معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی و شرکت شاپرک در خصوص تدوین طرح‌های جدید در حوزه پرداخت و بانکی
معاون امنیــت اداره کل فنــاوری اطلاعات بانک ملت
معاون کل پشتیبانی و سخت افزار اداره کل فناوری اطلاعات بانک ملت
کارشــناس ارشد تجزیه و تحلیل سیستم‌ها
کارشناس ارشد پشتیبانی سیستم‌های اطلاعاتی

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر