نوشتن یک رزومه خوب و مناسب برای بسیاری از افراد بسیار سخت است؛ چرا که بسیاری از افراد از اینکه باید به چه نکاتی در رزومه خود اشاره کنند تردید دارند. در ادامه برای نوشتن یک رزومه مناسب برای یک متخصص فروش همراه شوید.
چگونه میتوان یک متخصص فروش خوب را از یک فروشنده بد تشخیص داد و از یک استخدام ناموفق و پرهزینه جلوگیری کرد؟ پاسخ این سؤال ساده است و فقط باید رزومه آنها بهدقت مطالعه شود. معمولا افرادی که رزومه طولانی دارند، در نگاه اول فرد مناسبی برای استخدام به نظر میرسند؛ اما اگر بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که هیچکدام از آنها حتی برای دعوت به مصاحبه حضوری هم مناسب نیستند. بهعنوان مثال، افرادی که از عباراتی مانند «من میتوانم هر چیزی را به فروش برسانم» استفاده میکنند، درنهایت با قیمت پیشنهادی خود فروش را با شکست مواجه خواهند کرد. یک فروش خوب تنها زمانی اتفاق میافتد که فروشنده بهجای حرف زدن، با دقت به مشتری گوش دهد. در ادامهی این مقالهی زومیت به بررسی ۵۵ مورد از مهمترین نکتههایی میپردازیم که در مطالعهی رزومه یک متخصص فروش باید به آنها دقت شود.
۱- استفاده از اعداد
اینکه داخل یک رزومه نوشته شده باشد: «من میزان فروش شرکت را افزایش دادهام» یک عبارت بیارزش محسوب میشود؛ مگر اینکه با اعداد دقیق همراه باشد. بهعنوان مثال عباراتی مانند «من توانستهام میزان فروش هفتگی را از ۱۰ بسته به ۴۰ بسته افزایش دهم» یا «من بهطور ماهانه ۲۰ میلیون تومان فروش داشتهام» عباراتی هستند که میزان اعتبار رزومه را بالا میبرند.
۲- هماهنگ بودن سوابق کاری با عنوان رزومه
فردی که در رزومه، خودش را بهعنوان یک توسعهدهنده کسبوکار معرفی کرده است؛ اما کارهایی مانند تحلیل داده و مدیریت روابط مشتریها را در بخش سوابق کاری خود نوشته است، نمیتوان بهعنوان یک متخصص فروش در نظر گرفت؛ زیرا فروشنده واقعی کسی است که با مشتریها در ارتباط باشد و بتواند محصول مناسب را به فرد مناسب بفروشد.
۳- بورسیهها و تقدیرنامهها
یک متخصص فروش خوب شخصی است که هیچ فرصتی را در زندگی از دست نداده باشد. آنها میدانند نیاز داشتن چه حسی دارد و به دنبال به دست آوردن چیزهایی هستند که زندگی به آنها نداده است. آنها برای بهترینها تلاش میکنند و تا زمانی که به آن نرسیدهاند، دست از تلاش برنمیدارند. افرادی که توانستهاند بورسیهها و تقدیرنامههایی در زمینهی کاری و تحصیلی خود دریافت کنند، دارای روحیهی قوی برای به دست آوردن مدارک بیشتر هستند. به بیان دیگر،آنها هیچگاه از تلاش خسته نمیشوند.
۴- کمک کردن به دیگران
افرادی که بیشتر از منافع خود به فکر کمک کردن به دیگران هستند، درنهایت پاداش خوبی میگیرند. اگر فردی زمان، مهارتها و انرژی خود را برای چیزی که اهمیت میدهد مصرف کند، از طرف مشتریها مورد قدردانی قرار میگیرد و فروش بهتری خواهد داشت.
۵- دلیل انتخاب این شرکت
یکی دیگر از مواردی که میتواند یک رزومه را باارزش کند، این است که فرد متقاضی داخل رزومه خود توضیح بدهد چرا میخواهد برای شما کار کند. درواقع فرد متقاضی باید در مورد شرکت تحقیق کند و داخل رزومه خود بنویسد از چه طریقی میتواند باعث موفقیت خودش و شرکت شما شود.
ارسال یک نظر