مرتضی ترک تبریزی گفت: در راستای تکمیل و گسترش سوپر مارکت IT بانک ملت شرکت شقایق که در حوزه سرویسهای مشتریان فعالیت میکند و شرکت صنایع یاس ارغوانی که بخش مشاوره مدیریت در پروژههای نرمافزاری بانک را برعهده دارند مسئول پروژههای بخش فینتک بانک ملت شدند.
نودفناوری- مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت در خصوص رویکرد بانک ملت برای ورود به حوزه فینتک گفت: در گفتگویی که سال گذشته نیز پیش از رویداد فینکاپ داشتیم، عنوان کردم که بانکها نباید فینتکها را تصاحب کنند و باید با اختصاص منابع مالی و زیرساختی آنها را حمایت کنند تا روند رشد آنها تسریع شود.
او افزود: در همین راستا نیز سال گذشته رویدادی با عنوان «فینکاپ» توسط بانک ملت و شرکت صنایع یاس ارغوانی برگزار کردیم که پیش زمینه مناسبی برای آشنایی بیشتر بانک با این حوزه و تعامل دوطرفه بانک و استارتاپهای فینتک شد.
تبریزی در خصوص نحوه همکاری بانک ملت با فینتکها گفت: برنامه ما در حوزه فینتک یکی در بخش تعامل و حمایت است و دیگری مرتبط با کربنکیگ بانک است که بتوانیم به آنها API بدهیم، در این زمینه هم از یک سال پیش با شرکت بهسازان کاری آغاز کردیم و در حال به روزرسانی کربنکیگ بانک ملت هستیم.
به گفته تبریزی بهروزرسانی کربنکینگ بانک ملت حدود ۱۸ ماه زمان نیاز داشته و هماکنون رو به اتمام است.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت اذعان داشت: این مدرنسازی در همه ابعاد خواهد بود و ما سعی کردیم با رویکرد اپن API و Omni Channel چابکی و سرعت لازم در کربنکینگ بانک ایجاد کنیم.
او با اشاره به این نکته که اسم فینتک ذهنها به سمت استارتاپها و یا طیف محدودی از فینتکها میرود، افزود: بانک ملت قصد دارد با هر شرکتی که توانایی تولید محصول جدید دارد که میتواند به بانک وصل شود و سبد محصولات فناورانه بانک را ارتقا دهد مذاکره و تعامل خواهد کرد.
تبریزی در پایان با اشاره به مدرنسازی کربنکینگ بانک ملت با رویکرد بانکداری جامع گفت: محصولات ما براساس نیازهای اعلامی بانکداریهای مختلف اعم از بانکداری جامع، تجاری، شرکتی و … تولید میشوند و این کار در آینده با سرعت و کیفیت بیشتری ادامه خواهد داشت.
ارسال یک نظر