شرکت خودرو سازی فراری همزمان با ۷۰ سالگی خود از خودروی جدیدش با نام لافراری آپرتا رونمایی کرد.
نود فناوری – ۱۲ مارس ۱۹۴۷ مصادف با ۲۲ اسفندماه ۱۳۲۵ برای برند فراری بسیار بااهمیت و تاریخساز محسوب میشود. در این روز اولین ساختهی آنها با کد ۱۲۵SS از کارخانهی فراری خارج شد و روی سنگفرش شهر مارانلو در ایتالیا به حرکت درآمد. این خودرو با شمارهشاسی ۰۱C، اولین ساختهی بنیانگذار فراری نبود و انزو فراری کبیر، پیشتر در سال ۱۹۴۰۰، برایآلفارومئو مدل آویو ۸۱۵ با نام کامل Auto Avio Costruzioni 8155 را بهطور کامل طراحی و تولید کرده بود که تصویر آن را در ادامه مشاهده میکنید.
بدنهی مدل ۱۲۵S کمی شتابزده ساخته شد؛ چرا که باید به اولین مسابقهی فصل که تنها ۲ ماه به شروع آن باقی مانده بود، میرسید. این رقابت قرار بود ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) در پیست مشهور پیاچنزا برگزار شود؛ اما ۱۲۵S تنها ۹ روز بعد از اولین استارت موتور، در مسابقهی جایزه بزرگ رم شرکت کرد و به قهرمانی رسید. رانندهی این خودرو در روز تاریخی ۱۲ مارچ و حین اولین قهرمانی فراری در رم، فرانکو کورتیس نام داشت.
به دلایلی مثل مشکلات مالی و اوضاع وخیم اقتصادی ایتالیا در آن سالها، هر دو نمونهی ۱۲۵S با تغییر در بدنه با ظاهری جذابتر برای مشتری فروخته شدند و هیچکدام برای فراری نگهداری نشدند. به گمان بسیاری از مورخین صنعت خودرو، اولین ساختهی فراری با شاسی ۰۱C، در سال ۱۹۴۸ روی مدل ۱۶۶ اسپایدر پیاده شد و شمارهی شاسی آن به ۰۱۰i تغییر یافت. این مدل در سال ۱۹۸۷ توسط کلکسیونر فعلی آن خریداری شد که با تلاش او به شکل ۱۲۵S واقعی بازگشت و اکنون تنها مدل موجود از اولین ساختهی فراری است.
ارسال یک نظر