معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۰ مبلغ شش میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۷۶۶ هزار ریال خسارت از سوی اپراتورهای خدمات فناوری اطلاعات به مشتریان پرداخت شد.
نود آی سی تی – حسن رضوانی با بیان این مطلب گفت: موافقتنامه سطح خدمات سرویسهای اینترنتی (SLA) برای اولین بار در کشور در سال ۹۰ به صورت زنجیرهای عملیاتی شد که با اجرای این موافقتنامه و نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این میزان خسارت از سوی اپراتورها به مشتریان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه، در این زنجیره شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و ارایه دهندگان اینترنت (شامل شرکت های ISP، ISDP و PAP ) حضور دارند، افزود: در راستای ارتقاء حقوق ذینفعان به ویژه مردم، تمامی اپراتورها ملزم به مبادله توافقنامه سطح خدمات سرویسهای اینترنتی (SLA) با مشتریان خود هستند و در صورت تخلف از تعهدات باید خسارت توافق شده را به مشتریان خود پرداخت کنند.
مبلغ هفت میلیارد ریال قطعا رقم کوچکی نیست که متاسفانه نشان از اختلالات زیاد پهنای باند در کشور دارد، البته از انصاف هم دور نشویم این روزها وضعیت نسبت به گذشته پایدار تر شده، اما نکتهای که معاون محترم رگولاتوری عنوان نکردهاند مشخص نبودن میزان خسارت پرداخت شده به کاربران نهایی است چرا که تاکنون هیچ کاربری اعلام نکرده بابت قطعی اینترنتش توانسته خسارت از شرکت دریافت کننده سرویس بگیرد اگر کسی گرفته به ما هم اطلاع دهد.
ارسال یک نظر