شاید هر روز برنامه لاین را برای انجام مکالمات صوتی و ارسال پیامهای صوتی مورد استفاده قرار دهید. ولی آیا از میزان موفقیت آن در دنیا نیز خبر دارید؟
نود آی سی تی – اخیرا «بیزینس اینسایدر» مصاحبه ای با «جینی هان»، مدیر بخش اروپا
آمریکای لاین ترتیب داده و در آن اطلاعات بسیار جالبی از محبوبیت این
برنامه در دنیا منتشر کرده است. به گفته هان آمار کلی لاین بدین شکل است:
• لاین هر روز ۱٫۷ میلیون کاربر جدید به لیست کاربران پیشین خود اضافه میکند.
• در مجموع ۵۶۰ میلیون کاربر ثبتنامکرده در لاین به ثبت رسیده است.
• تنها در آمریکا ۲۵ میلیون کاربر به ثبت رسده است.
• لاین هم اکنون در ۲۳۰ کشور دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.
• هر روزه ۱۳ میلیارد پیام از طریق لاین ارسال میشود.
اینها رکوردهایی بسیار عالی برای اپلیکیشنی است که بعد از زلزله توهوکو
در سال ۲۰۱۱ و تنها به منظور ارتباط مردم با یکدیگر ساخته شده بود. امروز
لاین تنها یک اپلیکیشن نیست و در واقع ۶۵ اپلیکیشن متفاوت است و هان نیز
لاین را “پلتفرم زندگی” معرفی میکند.
برای مثال شرکتها، هنرمندان و برندها میتوانند با پرداخت هزینه ای به
لاین صاحب یک اکانت اختصاصی شوند. هان در همینباره میگوید که میزان
درگیرشدن کاربر با پیامهای ارسال شده توسط برندها در لاین بالاست و ۵۵
درصد پیامهایی که ارسال میشود، خوانده میشود.
لاین تنها در برندها متوقف نشده است. سلبریتی ها و افراد مشهور هم برای
تبلیغ موسیقی خود از لاین استفاده میکنند. «پاول مککارتنی»، خوانندهی
مشهور پس از تنها سه روز ثبت یک اکانت ۵٫۹ میلیون مشترک در لاین به ثبت
رساند. شاید به همین دلیل باشد که مککارتنی از محبوبیت بالایی در کشور
ژاپن برخوردار است (ژاپن بزرگترین بازار لاین است). تیلور سوییفت، مارون ۵
و لینکین پارک هم از جمله افرادی هستند که در لاین اکانت رسمی دارند.
هان میگوید که مردم لاین را “پدرخوانده استیکر” مینامند. این اپلیکیشن
مدتها قبلتر از فیسبوک و Path دارای تصاویر انیمیشنی بوده که افراد
میتوانند به یکدیگر ارسال کنند. همین حالا ۴۵ هزار مجموعه استیکر در
فروشگاه لاین موجود است. برخی از آنها رایگان هستند و تعدادی نیز پولی.
جالب است که مردم برای خرید آنها پول زیادی هزینه میکنند. میزان درآمدهای
لاین در سه ماهه سوم سال قبل .۵۱۷۷ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته
آن ۱۰۴ درصد رشد محسوب میشود.
لاین پا را از استیکر و ارسال پیام فراتر گذاشته است. این شرکت یک تیم
توسعه دارد که برای پلتفرم آن اپلیکیشن مینویسد. به عنوان مثال سیستم
پرداخت ویژه ای با نام LINE Pay راه اندازی کردهاند و سرویس LINE Taxi نیز
به عنوان رقیب اوبر در ژاپن فعالیت میکند. هان میگوید که این سیستم را
به دیگر کشورها نیز خواهد کشاند. اتفاقی که با توجه به مشتریهای بسیار این
اپلیکیشن میتواند از موفقیت خوبی در کنار اوبر برخوردار شود.
ارسال یک نظر