مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس برنامه پنجم توسعه چنانچه اپراتوری به مصرف کننده خود خسارت وارد کند که این خسارت جنبه عمومی داشته باشد، مبلغ جریمه ناشی از خسارت به خزانه دولت واریز میشود.
نود آی سی تی – حسن مهدوی با اشاره به اینکه رگولاتوری با ارایه پروانه فعالیت به اپراتورها به نوعی نقش واسطهای را بین دارنده پروانه و دریافت کننده خدمات بازی میکند، گفت: چنانچه اپراتورها به مفاد پروانه خود عمل نکنند مطابق با قانون، پروانه فعالیت او معلق شده یا مدت زمان آن کاهش مییابد.
وی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات مطابق با قانون میزان خسارت و جریمه متناسب با اپراتورها را بررسی می کند وچنانچه این خسارت جنبه عمومی داشت باشد، جریمه اخذ شده از اپراتور به خزانه دولت واریز می شود.
مهدوی ادامه داد: در مواردی که خسارت متوجه افراد بشود، ابتدا لازم است مصرف کننده به اپراتور دریافت کننده خدمات مراجعه کند و شکایت خود را اعلام کند و چنانچه خواسته شاکی تامین نشد دایره نظارت و رسیدگی به شکایات رگولاتوری موضوع شکایت را مطابق با پروانه بررسی و رسیدگی میکند.
گفتنی است افراد از دو روش میتوانند شکایت خود را به سازمان تنظیم مقررات اعلام کنند که ارایه شکایت به صورت کتبی و ارسال آن به دبیرخانه سازمان یکی از این روش ها است.
همچنین کاربران سرویسهای ارتباطی می توانند با مراجعه به پرتال سازمان تنظیم مقررات شکایات خود از اپراتور مذکور را مطرح کنند.
منبع: موبنا
معمولا رگولاتوری در تشریح قانون خوب عمل میکند اما اینکه چگونه این قانون را اجرا میکند و نتایج حاصل از آن چه بوده، سکوت معنا داری وجود دارد که امیدواریم ما به زودی معنای آن را درک کنیم که چرا در برابر خیلی از کمکاریها تا به این اندازه سکوت وجود دارد.
ارسال یک نظر