در حال خواندن
نقش رایتل و رگولاتوری در اختلال‌های موبایل
0

موبنا – این روزها موضوع حرکت اپراتورهای کشور به سمت استفاده از نسل سوم و بالاتر تلفن‌همراه موجب بروز مسایلی شده که بخشی از آنها طبیعی و بخشی از آنها نیز قابل پیشگیری بود.
حالا
اپراتور اول کشور که بیشترین مشترک و گسترده‌ترین شبکه پوششی را در اختیار
دارد، با اختلال‌های گاه و بیگاهی مواجه شده است. اما آیا هیچ راهی برای
کاهش این فشارها روی ده‌ها میلیون مشترک همراه اول که تقریبا تمامی مسوولان
کشور را نیز شامل می‌شود، وجود نداشت؟ اگر به سوابق اظهارات مدیران
همراه‌اول بازگردیم بارها آمادگی خود را برای ارتقای رفته رفته و آزمایشی
شبکه گسترده خود اعلام کرده‌اند. اما حمایت رگولاتورها از اپراتور دولتی
رایتل و تمدید دوره انحصار این اپراتور مانع تحقق این امر شد. حال آنکه
گذشته از مدیران همراه‌اول، مدیران رگولاتوری نیز می‌دانستند که کار به روز
رسانی کل شبکه این اپراتور موضوعی زمانبر بوده و کار یک شب و دو روز نیست.لذا
در شرایطی که اپراتور دوم به واسطه کم بودن تعداد مشترکانش در حال جولان
دادن پیرامون ارایه نسل ۳ و ۴ است اپراتور اصلی کشور که بیشتر مردم از
خدمات آن استفاده می‌کنند، باید شرایطی که می‌شد در آرامش و سهولت بیشتری
طی شود را برای حفظ بازار رقابت به شکلی فشرده پشت سر بگذارد که نتیجه آن
حالا پیش روی ماست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر