در حال خواندن
افزایش ضریب دسترسی و کاهش اختلالات ارتباطی
0

به گفته مسوولان شاخص پایداری تجهیزات و شبکه نگهداری شرکت ارتباطات زیرساخت در طول سال ۹۲ از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.
نود آی سی تی – افزایش ضریب دسترسی و کاهش اختلالات ارتباطی، از جمله موارد مورد سنجش در شاخص پایداری شبکه ارتباطات زیرساخت کشور است.چندی پیش حسین حمیدی‌پور – مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی فنی شرکت ارتباطات زیرساخت – اعلام کرد که در بخش نگهداری فیبر نوری و تجهیزات، پایداری شبکه ارتباطی زیرساخت؛ طی سال ۹۲ رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۱ داشته است و این ارتقا را نتیجه همکاری و تلاش متخصصان، کارشناسان، مدیران و پیمانکاران بخش نگهداری دانست.به گزارش ایسنا، سه وجه فراگیری، پایداری و ایمنی از جمله استانداردهای ارزیابی کیفیت شبکه‌های زیرساخت ارتباطی و مخابراتی است و پایداری یک شبکه به معنای میزان توان شبکه در برقراری ارتباط و ارائه خدمات مخابراتی در تمامی اوقات است.از سوی دیگر چندی پیش دومین مرحله طرح کشوری پایش آغاز و اعلام شد که با همکاری هشت دستگاه نظارتی عضو تفاهم‌نامه پایش بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکسال گذشته، تخلفات در حوزه بازرسی های انجام شده در بازار ICT نسبت به سال ۹۱، ۵۰ درصد کاهش یافته است.علی‌اصغر عمیدیان – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در این باره گفته بود: مجموعه فعالیتهای دستگاههای عضو تفاهم‌نامه پایش پاسخگوی سه ضلع یک مثلث شامل دولت، اپراتورها و بخش خصوصی و مردم است. که در میان این سه بخش، حفظ حقوق مردم در حوزه ICT مهمترین هدفی است که این تفاهم‌نامه به دنبال دستیابی به آن است.بر این اساس عدم نظارت دقیق و درست بر بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان پیشران توسعه بر سایر بخشهای متاثر از ICT نیز تاثیر منفی دارد و با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس نیز با هماهنگی دولت مصوبه‌ای را تصویب کردند که براساس آن تمامی درآمد حاصل از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساختهای این حوزه سرمایه‌گذاری شود.​به دنبال این موضوع دومین مرحله طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT با حضور اعضای تفاهم‌نامه پایش بازار ICT شامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، پلیس فتا ناجا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آغاز و انجام شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر