در حال خواندن
طرح رای‌آموز و سرگردانی خریداران رایتل
0

اپراتور سوم تلفن همراه کشور همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی با انجام میلیاردها تومان تبلیغات اقدام به ارایه سرویس جدیدی به نام طرح رایآموز به متقاضیان کرد. این در حالی است که اکنون بسیاری از خریداران این نوع از سیم‌کارت‌ها اعلام می‌کنند که با وجود پرداخت کامل هزینه هنوز سیم‌کارت خود را دریافت نکرده و خواهان رسیدگی دستگاه‌های ناظر در این زمینه شده‌اند.
میپنا – براساس اعلام اپراتور سوم تلفن همراه کشور مشترکانی که اقدام به خرید این نوع از سیم‌کارت‌ها کنند، هدیه ۴۷۰ هزار ریالی برای شرکت در دوره‌های متعدد آموزشی عمومی، تخصصی به انتخاب خود فرد با اعطای گواهی‌نامه پایان دوره معتبر به آنها تعلق می‌گیرد.هر چند رایتل اعلام کرده است که طرح رای‌آموز رایتل، شامل ۴۷ هزار تومان اعتبار خرید بسته آموزشی به همراه یک عدد سیم‌کارت اعتباری رایگان و به مدت محدود عرضه می‌شود، اما این در حالی است که با مراجعه به سایت این اپراتور متوجه خواهید شد که همچنان فروش این سیم‌کارت‌ها ادامه دارد.در همین حال تعدادی از خریداران این نوع از سیم‌کارت‌ها با ارسال پیام‌های متعدد به دفتر نشریه اعلام کرده‌اند که با وجود گذشت بیش از چند هفته هنوز سیم‌کارت به دست آنها نرسیده است و این در حالی است که طبق اعلام اپراتور این نوع از سیم‌کارت‌ها نهایتا ظرف مدت ۵ روز به دست مشترکان می‌رسد که البته در این طرح حتی اپراتور ۴ هزار و ۹۰۰ تومان از متقاضیان بابت ارسال سیم‌کارت توسط پست نیز دریافت کرده است.یکی از این مشترکان می‌گوید: با آن همه تبلیغات که در حین مسابقات جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال شد من ۳ تیرماه امسال سیم‌کارت رایتل با طرح رآی‌آموز را به قیمت۹ هزار و ۹۰۰ تومان خریدم.وی می‌افزاید: به ما اعلام شد پس از ۵ روز کاری سیم‌کارت به دستمان می‌رسد، ولی همچنان پس از گذشت این همه مدت هنوز چیزی بدست ما نرسیده است.وی می‌گوید: در مرحله ای که من ثبت نام کردم ۱۰ هزار سیم‌کارت فروخته شده بود و ۱۰ هزار سیم‌کارت جدید برای فروش گذاشته شده بود که تا زمان ثبت نام من چهار هزار سیم‌کارت دیگر هم فروخته شده بودکه با احتساب ۹ هزار ۹۰۰ تومان بابت هر سیم‌کارت و فروش ۱۴ هزار عددی مبلغی حدود ۱۳۸میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نصیب رایتل شده است.یکی دیگر از خریداران سیم‌کارت‌های طرح رای‌آموز می‌گوید: من یک سیم‌کارت خریدم که اصلا کد ۱۶ رقمی،‌ در بسته آن نبود، پس از ۳ روز هر جا زنگ می‌زنم پاسخ درستی نمی‌گیرم.این در حالی است که رایتل به دلیل ضعف در نقاط فروش مستقیم ناچار به فروش سیم‌کارت از طریق سایت اینترنتی خود است که این عامل نه تنها موجب نارضایتی مشترکان شده بلکه در بسیاری از موارد مشترکان این اپراتور برای گرفتن خدمات دچار مشکل می‌شوند.به عنوان مثال چنانچه مشترکی سیم‌کارتش به هر علتی بسوزد یا مفقود شود مرکز فروش مستقیمی ‌برای دسترسی مردم در اکثر نقاط کشور وجود ندارد که این مساله در برخی موارد موجب سواستفاده‌های فراوانی توسط سودجویان خواهد شد.موضوع دیگری که در خصوص اپراتور سوم جلب توجه می‌کند به میزان تبلیغات و درآمدهای حاصله از این تبلیغات میلیاردی باز می‌گردد. اگرچه این اپراتور که متعلق به سازمان تامین اجتماعی بوده و با پول مردم اداره می‌شود، هنوز گزارشی مالی در خصوص میزان هزینه‌های تبلیغاتی و کمپین‌های خود ارایه نکرده است.این در حالیست که چندی پیش در خبرها مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه تبلیغات رایتل اعلام شد که مسوولان این اپراتور هیچگاه خبر مذکور را تکذیب نکردند. از این رو مشخص نیست با وجود هزینه‌های سنگین این اپراتور درآمدی بیش از تبلیغات به این شرکت باز می‌گرداند یا نه؟

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر