وزیر ارتباطات در واکنش به افزایش اخیر تعرفه مکالمه اعتباری ایرانسل پس از تاکیدهای مکرر وی بر لزوم کاهش تعرفهها گفت: هیچ یک از اپراتورها تخلف تعرفهای نداشتهاند، پس از این اتفاق کمیتهای برای بررسی تعرفهها تشکیل شد و مشخص شد که اکنون مردم میتوانند اپراتور مورد نظر را از روی تعرفه انتخاب کنند.
میپنا- محمود
واعظی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر افزایش تعرفههای اعتباری
ایرانسل علیرغم تأکیدهای مکرر وزیر مبنی بر لزوم کاهش تعرفه از سوی
اپراتورها و تغییرات تعرفه موبایل با ارائه خدمات نسل سوم، اظهارداشت:
تعرفهها از آنچه که در کمیسیون تنظیم مقررات مشخص شده نمیتواند بیشتر شود
و تعرفهها در محدودهای که کف و سقف آن مشخص است قابلیت نوسان دارد.وزیر ارتباطات گفت: هر یک از اپراتورها براساس نوع کاربرهای خود برخی از تعرفهها را بالا و برخی را پایین نگه داشتهاند.وی
ادامه داد: پس از خبری که هفته گذشته مبنی بر تغییر تعرفههای ایرانسل به
من اطلاع داده شد کمیتهای تشکیل شد که تعرفهها را بررسی کنند، اکنون این
کمیته پس از بررسی مشخص کرده در حال حاضر مردم به راحتی میتوانند اپراتور
خود را براساس تعرفه انتخاب کنند.واعظی گفت: البته رقابت بین اپراتورها
فضا را قدری به هم زدهاند، اپراتورها برای اینکه به مردم سرویس بهتری
بدهند بجای اطلاع رسانی بهتر به دنبال تخریب رقیب خود هستند که این کار
درستی نیست.وزیر ارتباطات ادامه داد: هر یک از اپراتورها اکنون یک یا
دو سایت درست کردهاند که این سایتها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کاربر پیامکی دارند و
علیه دیگری پیامکهای تخریبی ارسال میکنند.واعظی گفت: از ۳ اپراتور
میخواهم که این کار را کنار بگذارند زیرا مردم فهیم هستند و خود اپراتوری
که کیفیت بیشتری داشته باشند را انتخاب میکنند و به سمت آن میروند.وزیر
ارتباطات گفت: اپراتورها باید بحثهای متفاوتی را متناسب با نوع کاربردهای
متفاوت مردم و نیازمندیهای آنها طراحی و به مردم اطلاعرسانی کنند، مردم
نیز باید استفاده از بستهها را یاد بگیرند و براساس نیاز خود بسته انتخاب
کنند که با این کار قطعاً قبضهای گران به در خانههای مردم نخواهد آمد.واعظی
تاکید کرد: معتقد به بازار و رقابت سالم هستیم، تعرفهای که اکنون
اپراتورهای تلفن همراه مشخص کردهاند توسط دولت تعیین شده و هیچ یک از ۳
اپراتور تعرفهای بیشتر از حد تعیین شده اعمال نکردهاند و در نتیجه خلافی
مرتکب نشدهاند.وی گفت: با توجه به تجربه شخصی خودم در جلسات مختلف به
اپراتورها توصیه میکنم که اگر میخواهند مشتریان خود را حفظ کنند و مشتری
جدید داشته باشند باید افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت را در دستور کار
قرار دهند که یکی از آنها ارائه بستههای مختلف است.وی ادامه داد:
اکنون همراه اول، ایرانسل و رایتل در گزارشهای ارسالی خود اعلام کردهاند
که بستههای مختلفی را به مردم ارائه میدهند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر