در حال خواندن
شرکت پست ۳۵۰۰ میلیارد ریال زیان انباشته دارد
0

مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: شرکت پست تا پایان سال ۹۲ بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال زیان انباشته داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین مهری ظهر امروز در آیین معارفه مدیرعامل شرکت پست استان سمنان اظهار داشت: برای کنترل و عبور از وضع موجود در شرکت پست تدابیر متعددی اندیشیده شده است تا از افزایش زیان انباشته در این شرکت جلوگیری شود.وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که باید به سرعت عملیاتی شود و در این بخش می‌توان به مدیریت هزینه، کاهش نیروی انسانی، اصلاح ساختار فنی شرکت پست، حذف شبکه‌های موازی توزیع، اصلاح فرآیندها و خطوط و … اشاره کرد.مدیرعامل شرکت پست ایران تصریح کرد: در همین راستا، ۷۱۰ نفر کاهش نیروی انسانی در شرکت پست ایران رخ داده است که تعدادی از آنها به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، تعدادی بازنشستگی پیش از موعد داشته‌اند و عده‌ای نیز به علت عدم کارآمدی و تخلفات اخراج شده‌اند.مهری با بیان اینکه هم‌اکنون شمار نیروی انسانی فعال در شرکت پست در استانهای مختلف کشور ۱۵ هزار و ۱۷ نفر است، افزود: باید تلاش کرد تا از وضع بحرانی فعلی خارج شویم.مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود فقط امسال ۳۰۰ میلیارد ریال از مجموع زیان انباشته این شرکت کاسته شود، اضافه کرد: تلاش می‌شود سال آینده نیز ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع این زیان‌ها کاهش یابد.این مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرکت پست تا پایان برنامه ششم توسعه باید به سوددهی عملیاتی برسد چرا که وضع فعلی قابل تداوم نیست.مهری ادامه داد: برنامه‌های متعددی در شرکت پست ایران طراحی شده است تا روند فعلی کار در این شرکت تغییر یابد و شرکت پست به سمت سوددهی سوق داده شود.مدیرعامل شرکت پست ایران اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه مدت شرکت پست در سراسر کشور تا آخر شهریور ماه امسال طراحی و برنامه‌های میان‌مدت این شرکت نیز تا پایان سال ۹۴ برنامه‌ریزی شده است.این مسئول اضافه کرد: فعالیت‌های بلند مدتی نیز برای شرکت پست ایران پیش‌بینی کرده‌ایم که تا پایان برنامه ششم توسعه به مرحله اجرا می‌رسند و همه این تلاش‌ها برای این است که بتوانیم هر چه سریع‌تر به پست مدرن در کشور دست یابیم.وی با بیان اینکه کیفیت به همراه نیاز و خواسته‌های مردم در شرکت پست ایران مد نظر قرار دارد، در عین حال گفت: امور اقتصادی شرکت پست نیز باید مورد توجه قرار گیرد و این امر مهمی است که باید به صورت توأمان با دو مؤلفه قبلی مورد عنایت باشد.مدیرعامل شرکت پست ایران افزود: اگر مردم و توانمندی اقتصادی در شرکت پست با هم دیده شوند، بدون شک به ارتقای کیفیت در ارائه خدمات دست خواهیم یافت و می‌توان به موفقیت در این شرکت رسید.مهری تأکید کرد: مردم نباید با افزایش قیمت‌ها چوب سوءمدیریت ما را بخورند و باید در افزایش قیمت‌ها، مردم را نیز مد نظر داشت.وی بیان کرد: مدیریت هزینه و کاهش هزینه‌های غیرضروری امر مهمی است که باید برای خروج این شرکت از بحران مالی مد نظر قرار گیرد.مدیرعامل شرکت پست ایران در همین بخش، بر لزوم تنوع‌بخشی به سرویس‌ها، ارتقای خدمات کیفی و همچنین رقابت با شبکه‌های موازی تأکید کرد.مهری در پایان یادآور شد: افزایش تعرفه خدمات پستی در سال جاری برابر قانون ۱۲.۵ درصد بوده که البته این افزایش تعرفه در برخی بخش‌ها کمتر از این میزان اعمال شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر