در آخرین رده بندی زبان محتوای پایگاههای اینترنتی، انگلیس همچنان با اختلاف فاحش در جایگاه اول است، سهم روسی و فارسی افزایش یافته و چینی و عربی در حال کاهش است.
به گزارش خبرگزاری مهر، W3Techs که پایگاه تخصصی رصد و آمارگیری مربوط به اینترنت است، اقدام به انتشار آخرین رده بندی محتوای زبانی سایتها تا اول ژوئن (۱۱ خرداد) کرده است.این سایت در تشریح روش رصد خود نوشته است که تنها وبسایتها (نه صفحات انفرادی) مورد مطالعه قرار گرفتهاند. علاوه بر این تنها ۱۰ میلیون سایت برتر بر اساس رده بندی سایت Alexa بررسی شدهاند.جدول یکروند سالانه محتوای زبانی سایتهاقابل پیش بینی است که با فاصله بسیار زیاد، انگلیسی در صدر جدول قرار داشته باشد. در سال ۲۰۱۱، سهم این زبان ۵۷.۶ درصد بوده است که تا ابتدای سال ۲۰۱۳ روند نزولی داشته ولی از آن زمان با شیب بسیار ملایمی، افزایش داشته است.آلمانی در جایگاه دوم رده بندی قرار گرفته است و در چهار سال اخیر، روند نزولی داشته است و از ۷.۷ به ۶.۱ درصد رسیده است.در نقطه مقابل، روسی که در سال ۲۰۱۱ در جایگاه پنجم قرار داشت، با رشد خوب تقریباً ۲ درصدی، به مکان سوم رسیده است.سایتهای ژاپنی، پس از کاهش نسبی، در حال حاضر به همان میزان سال ۲۰۱۱ بازگشته اند.اسپانیایی پس از یک جهش طی سال ۲۰۱۱، در ۴.۶ درصد تثبیت شده است.درصد سایتهای فرانسه زبان نیز دچار نوسان بوده است و پس از رسیدن به ۴.۶ درصد، در آخرین آمار مربوط به اول ماه ژوئن ۲۰۱۴، ۴ درصد بوده است.با اینکه زبان چینی مربوط به پرجمعیتترین کشور دنیاست، اما در این رده بندی از مقام چهارم به هفتم سقوط کرده است که از سال ۲۰۱۱، شیب آن نیز افزایش چشم گیری داشته است.زبان عربی نیز تقریباً با شیب ثابت، روند نزولی داشته است. به نظر می رسد زبان عربی روند نامناسبی را در تامین محتوای وب در طی چند سال گذشته داشته است. اما در سال ۲۰۱۱، ۰.۶ درصد سایتها به زبان فارسی بودهاند که با یک شیب ملایمی در سال ۲۰۱۳ به ۰.۸ درصدی افزایش یافت و امسال نیز این آمار تغییری نداشته است.جدول دومنمودار روند سالانه محتوای زبانی سایتها بر اساس درصدعدد داخل پرانتز، رده زبان است. با توجه به اختلاف فاحش، انگلیسی در نمودار قرارداده نشده است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر