در حال خواندن
باریکترین گوشی هوآوی برای باردوم بدون همراه اول به ایران آمد
0

شرکت هوآوی در مراسمی واردات Ascend P6 را که به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا معرفی شده بود، به بازار ایران اعلام کرد. این در حالی است که در نمایشگاه تلکام امسال نیز این گوشی رونمایی شده بود اما با این تفاوت که در آن مراسم اعلام شد که این گوشی به صورت انحصاری و باندلینگ با سیم کارت های همراه اول وارد بازار خواهد شد.
نود آی سی تی – در این مراسم که در پردیس ملت تهران با حضور مدیران چینی و ایرانی این شرکت، نمایندگان و خبرنگاران برگزار شد، گوشی Ascend P6 رسما رونمایی و به بازار ایران عرضه شد.

گوشی Ascend P6 که اوایل تابستان گذشته به عنوان باریک‌ترین گوشی دنیا معرفی شد، تنها ۶/۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که با امکانات خاص راهی بازار شده است.در این مراسم “آندرو لن” (Lan yun) مدیر عامل شرکت هوآوی در ایران گفت: تقریبا یک‌ سال و نیم پیش هیچ یک از افراد سرشناسی که در صنعت موبایل فعالیت داشتند، هوآوی را نمی‌شناختند، تا آنجا که حتی از تولید گوشی موبایل توسط این شرکت خبر نداشتند، اما در طول یک سال این شرکت با پیشرفت زیادی همراه بود، به طوری که امسال برای خرید یکی از گوشی‌های این برند، ۲۰۰ نفر در مراکز موبایل صف کشیدند و از سوی دیگر یک هزار و ۸۰۰ دستگاه گوشی در فروشگاه هایپر استار تهران در طول یک ساعت به فروش رسید.
وی گفت: هوواوی در سال ۲۰۰۳ کار خود را شروع کرد و با تولید تلفن‌های همراه و مودم‌های اینترنت خانگی وارد بازار شد و در طول سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ توانست در بین سه تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۱ شرکت هوآوی تمرکز خود را روی تجارت گوشی‌های هوشمند که سالانه با حدود ۴۳/۵درصد رشد همراه است، قرار داده است.وی با اشاره به اینکه از امسال شرکت ما با نام تجاری “هوآوی سرویس ایرانیان” فعالیت خود را در ایران ادامه می‌دهد، گفت: هوواوی سرویس ایرانیان همیشه با مردم ایران خواهد بود و در مراحل مختلف اجتماعی همیشه پشتیبان ایرانیان است.

همچنین “هاوارد چن” مدیر ارشد واحد ترمینال هوواوی گفت: شرکت هوآوی کار خود را با شعار Make it Possible آغاز کرد، اما هم‌اکنون به Make it Happen نایل شده و سیاست خود را از B2B به B2C تغییر داده و کیفیت مهم‌ترین عاملی بوده که توانسته خود را در بازار دنیا مطرح کند.وی افزود: هوآوی تلاش کرده که رابط کاربری استفاده از محصولاتش را ساده کند و هم‌اکنون توانسته‌ برند موبایل هوواوی را به همه مردم بشناسد و همچنین در بازار ایران علاوه بر تهران، همه شهرستان‌ها هم نمایندگی فروش راه‌اندازی کند.در ادامه مراسم، رضا آقایی‌نیا، مدیر کل فروش هوآوی به ویژگی‌های Ascend P6 پرداخت و گفت: طراحی، سبکی، دوربین و رابط کاربری مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی P6 به شمار می‌رود.

وی افزود: در گوشی P6 تعریف جدیدی از زیبایی مطرح شده و این گوشی به شکلی طراحی شده تا بتوان به جای قلم و کاغذ از آن استفاده کرد.آقایی‌نیا گفت: بدنه P6 از جنس فلز تشکیل شده، با این حال فقط ۱۲۰ گرم وزن دارد و ضخامت ۶/۱۸ میلی‌متری کاربرد گوشی را ساده‌تر کرده است.وی افزود: هوآوی علاوه بر طراحی، دوربین هشت مگاپیکسلی با برنامه ImageSmart ارایه شده که کیفیت عکس‌ها را افزایش داده و قابلیت تشخیص نوع صحنه را دارد.وی همچنین اعلام کرد: از آنجا که قابلیت Selfie یا “عکاسی از خود” به یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند تبدیل شده، هوآوی در این گوشی از دوربین ثانویه پنج مگاپیکسلی استفاده کرده و امکان ویرایش عکس را برای کاربران فراهم کرده است.
نود آی سی تی: در حالی مدیران هوآوی بار دیگر گوشی Ascend P6 را رونمایی کردند که پیش از این نیز این گوشی مهر ماه امسال در نمایشگاه تلکام توسط همراه اول به صورت محصولی انحصاری و باندلینگ رونمایی شده بود. اما در مراسمی که هوآوی برای رونمایی از این محصول برگزار کرده است، همانطور که در تصاویر نیز مشهود است هیچ نام یا نشانی  از همراه اول به عنوان صاحب امتیاز استفاده از این گوشی در ایران دیده نمی شود.
با توجه به اینکه در این مراسم زمان ورود به بازار و قیمت تعیین شده برای این محصول باز هم اعلام نشده به نظر می رسد از آنجا که هوآوی تصمیم به ارایه سری جدید و قوی تر گوشی های سری p با امکان استفاده از پردازنده ۸ هسته ای را دارد دیگر این گوشی جذابیتی برای کاربران ایرانی نداشته باشد.
به گفته منابع آگاه قیمت احتمالی این گوشی برای استفاده کاربران ایرانی نزدیک به یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و این موضوع با توجه به کیفیت و تنوع قیمت گوشی های موجود در بازار، بعید به نظر می رسد این طرح با موفقیت روبرو شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر