در حال خواندن
مخابرات فارس: نیازی به مشتری‌قاپی نداریم
0

به گفته مدیرعامل شرکت شاتل، شرکت مخابرات استان فارس با در اختیار داشتن اطلاعات مشترکان جدید و قدیمی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) از آنها به نفع کسب سهم بازار بیشتر برای خود بهره‌برداری می‌کند.
نود آی سی تی – احمد نخجوانی با بیان این مطلب مدعی شد: شرکت مخابرات استان فارس به‌رغم اینکه انحصار سیم مسی برای ارایه سرویس ADSL را هم در اختیار دارد اما به تازگی رویه جدیدی را برای جذب مشترکان دیگر اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پیش گرفته است.
وی افزود: مخابرات فارس در تماسی تلفنی با مشترکان اینترنت هر اپراتوری که قصد جمع‌آوری خط رانژه شده خود را دارد، پیشنهاد می‌دهد سرویس اینترنت خود را از مخابرات این استان دریافت کنند.
وی گفت: در صورتی که مشترکی قصد جمع‌آوری خط رانژه شده از اپراتور قبلی و برقراری آن روی سرویس اپراتور جدیدی را داشته باشد، شرکت مخابرات استان فارس به محض جمع‌آوری رانژه از شرکت اول و قبل از برقراری رانژه روی سیستم اپراتور جدید با وی تماس می‌گیرد.
وی افزود: در تماس تلفنی شرکت مخابرات فارس به متقاضیان برخورداری از اینترنت پرسرعت وعده داده می‌شود در صورتی که سرویس خود را از شرکت مخابرات دریافت کنند، در همان روز نسبت به راه‌اندازی اینترنت آنها اقدام می‌شود و می‌توانند از اینترنت مستقیم مخابرات بدون واسطه استفاده کنند.
مدیرعامل شاتل گفت: این شرکت مخابرات استانی تنها راه چاره پیش روی مشترکان را فسخ قرارداد با اپراتور جدید و ثبت درخواست اینترنت از شرکت مخابرات عنوان می‌کند تا در کمترین زمان نسبت به برقراری سرویس آنها اقدام شود.
نخجوانی افزود: بر این اساس، این اقدام ضد رقابتی شرکت مخابرات در حالی است که با در اختیار داشتن اطلاعات مشترکان و اپراتورها نسبت به سوءاستفاده از آنها برای جلب مشتری و کسب سهم بیشتر از بازار اینترنت کشور اقدام می‌کند.
وی در خصوص اینکه آیا موارد اعتراض خود را در این باره به مدیران مخابرات استان فارس اعلام کرده‌اند گفت: ما بارها در گذشته موضوعات و مشکلات خود را در زمینه رقابت به شرکت مخابرات اعلام کرده ایم و اکنون نیز از تعامل سازنده استقبال می‌کنیم.
وی افزود: متاسفانه مخابرات استان فارس بارها برای شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه اینترنت پرسرعت مشکل ایجاد کرده که در مقاطعی نیز با پیگیری موضوع از سوی مدیران ارشد مخابرات بازرس ویژه برای این منظور از تهران فرستاده شده است.
مدیرعامل شاتل گفت: در هر حال هنوز این مشکلات در استان فارس وجود دارد و ما امیدواریم در این زمینه مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران مستقیما وارد عمل شوند.
 
فضای کار به اندازه‌ای است که نیاز به مشتری قاپی نیست
در همین حال مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از اطلاعات مشترکان اینترنت پرسرعت گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و نیاز بازار اینترنت پرسرعت به اندازه‌ای زیاد است که نیاز به اقداماتی از این دست وجود ندارد.
سیدحمید حسینی با بیان اینکه تمامی مراحل تخلیه خط و رانژه در شرکت مخابرات استان فارس به صورت مکانیزه انجام می‌شود و به هیچ وجه دسترسی به اطلاعات مشترکان در این سیستم وجود ندارد، افزود: در صورتی هم که گزارشی از سیستم گرفته شود شرکت مقابل نیز در جریان گرفتن این گزارش قرار می‌گیرد.
وی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر مخابرات فارس به صورت مستقیم اقدام به فروش ADSL می‌کند یا خیر گفت: مخابرات فارس فروش ADSL را در استان به پیمانکار واگذار کرده است و ما فقط بر نحوه بازاریابی و فروش آنها نظارت داریم.
وی افزود: در زمینه نحوه رقابت و بازاریابی فروش نیز خود ما نیز حساسیت داریم و معتقدیم باید در فضایی سالم و به دور از هر گونه رفتار ضد رقابتی به تعهدات خود نسبت به سایر شرکت‌ها عمل کنیم.
وی همچنین گفت: در حال حاضر براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات از زمان درخواست رانژه از سوی شرکت‌ها ما کمتر از ۷۲ ساعت درخواست آنها را انجام می‌دهیم.
حسینی گفت: این در حالی است که مخابرات استان فارس در این زمینه هزینه پنج هزارتومانی راه‌اندازی و تخلیه رانژه را از شرکت‌های خصوصی تاکنون نگرفته است.
مدیر روابط عمومی مخابرات فارس افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای و یا مدارکی در این خصوص از سوی شرکت شاتل به مخابرات ارایه نشده و ای کاش پیش از رسانه‌ای کردن موضوع مدیران شاتل این قضیه را از روال اداری پیگیری می‌کردند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر