به گفته معاون بازاریابی، فروش و امور مشترکان همراه اول، با تغییر متن پیامک های انبوه تبلیغاتی، جلوی تحمیل هزینه خدمات پیامکی به مشترکان همراه اول را می گیریم.
نود آی سی تی – مهدی عطوفی در خصوص پیامک های تبلیغاتی که محتوی آنها به گونه ای تنظیم شده که خدمات خود را به مشترکان تحمیل می کنند، گفت: همراه اول تصمیم گرفته است با هماهنگی شرکت های تبلیغاتی طرف قرارداد، متن و محتوی این پیامک ها را تغییر داده و جلوی تحمیل هزینه های ناخواسته را بگیرد.
وی در خصوص زمان اجرای این تصمیم گفت: پس از طی مراحل فنی و هماهنگی با شرکت های خدماتی، شاهد اجرای توقف پیامک های تحمیلی به مشترکان همراه اول خواهیم بود.
گفتنی است، برخی شرکت های خدماتی برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد از محل ارایه خدمات پیامکی به شگرد جدیدی متوسل شده اند. آنها متن پیامک های انبوه تبلیغاتی را به گونه ای تنظیم می کنند که نتیجه آن تحمیل خدمات به مشترکان است .
مشترک گرامی با سلام این هفته با شما همراه بودیم و اخبار روز را برای شما ارسال کردیم . هزینه هر پیامک ارسالی در این سرویس ۵۰ تومان است ، اگر تمایل به ادامه دریافت اخبار از طریق این سرویس را ندارید می توانید با ارسال KHD OFF به شماره …. بدون پرداخت هیچ هزینه ای اقدام به غیر فعال سازی کنید.
شهروندان می گویند با مرور چند باره این پیامک تبلیغاتی متوجه می شویم که سرویسی به اجبار تحمیل شده که باید دردسر غیر فعال سازی آن را نیز بپذیریم.
این انتظار طبیعی است که ابتدا سرویس های پیامکی معرفی شوند و سپس مشترکان در صورت تمایل نوع خدمت را تعیین و سفارش دهند. اما با این شگرد جدید، ابتدا سرویسی به مخاطب تحمیل می شود و سپس از مشترک برای نخواستن آن جواب می خواهند.
با این روش اگر به هر دلیل نتوان سرویس تحمیلی را غیر فعال کرد ناخواسته بابت انبوه پیامک های دریافتی باید از جیب مشترکان هزینه کسر شود!
تلفن همراه به عنوان یک پدیده نوظهور و ضروری برای برقراری ارتباط تلفنی میان افراد خیلی زود به عنوان وسیله ای در دسترس برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته و دامنه آن هر روز گسترده تر شده است.
بر اساس قانون ارسال پیامک با کسب اجازه قبلی از مشترک امکان پذیر است
بر اساس دستور العمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که بهمن ماه سال ۱۳۹۰ به همه اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده ، ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری انبوه با اجازه قبلی مشترک امکان پذیر است.
لطف الله سبوحی، معاون رگولاتوری در این مورد گفته بود: براساس دستورالعمل ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند، قبل از ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشترکان خود، با ارسال یک پیامک نظر مشترک را در خصوص دریافت و یا دریافت نکردن پیامک جویا شوند و در صورت موافقت مشترک اقدام به ارسال پیامک به مشترک کنند.
سبوحی بیان کرد: در این دستور العمل به مکانیزم های تایید مجدد نیز تاکید شده تا مشترک با آگاهی کامل انتخاب خود را انجام دهد.
وی افزود: هدف از ابلاغ این دستورالعمل ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار همراه با رضایت کامل مشترکانی است که خدمات را دریافت می کنند.
منتشر شده در
1نظر
همراه اول که خودش بدتره
من یکبار بسته روزانه رو فعال کردم و به دلایلی بعد از اون گوشیم رو روشن نکردم . بعد از دوماه که گوشی رو روشن کردم دیدم برای من پیغام آمده بود که اگه نمیخواهید بسته ایننترنت روزانه برای شما فعال شود عدد فلان را به همین شماره بفرستید و همین شد که برای گوشی که خاموش بوده ۵۴ هزار تومان قبض اومد .