در حال خواندن
امکان ارسال روزانه ۹۹ پیامک با تلفن ثابت
0

سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به خدمات اینترنتی این شرکت به مشترکان تلفن ثابت گفت: امکان ارسال روزانه ۹۹ پیام کوتاه از تلفن ثابت مشترکان به تلفن ثابت و همراه مشترکان مقصد، بدون مراجعه به شرکت مخابرات و دریافت پنل پیامک وجود دارد.
نود آی سی تی – سید اسماعیل حسینی با بیان این مطلب گفت: یکی از این سرویس ها که به مشترکان عضو خدمات اینترنتی شرکت مخابرات استان تهران ارایه می شود امکان ارسال پیامک از طریق شماره تلفن ثابت خود است به نحوی که مشترکان علاقه مند به این سرویس می توانند تنها با داشتن گوشی های دارای قابلیت ارسال پیامک و بدون مراجعه به مخابرات برای دریافت پنل پیامک، روزانه ۹۹ پیام به شماره مخاطب خود ارسال کنند.
وی با بیان اینکه سرویس های خدمات الکترونیکی در راستای کاهش مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای انجام امور تلفنی و نیز به‌ منظور تسریع در امر اطلاع‌رسانی محقق شده است، ادامه داد: فعال سازی و استفاده از خدمات پیام کوتاه بر روی تلفن ثابت مشترکان، با مراجعه مشترک به سایت شرکت مخابرات ایران و دریافت رمز ورود و شناسه کاربری امکان پذیر است و امکان ارسال ۹۹ پیامک در روز فراهم می‌شود.
حسینی گفت: چنانچه مشترکی بخواهد بیش از ۱۰۰ پیامک از تلفن ثابت خود ارسال کند می تواند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران و استفاده از سرویس آسانک از امکان ارسال بی نهایت پیام کوتاه به شماره ثابت و همراه بهره ببرد.
سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه علاقه‌مندان استفاده از خدمات الکترونیک مخابرات استان تهران می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تلکام ۲۰۱۳ – که چهارم تا هفتم مهرماه جاری در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود یک نام کاربری و شناسه کاربری دریافت کرده و بدون مراجعه به مرکز مخابراتی از خدمات این سرویس استفاده کنند، در مورد انواع خدمات الکترونیکی این شرکت نیز گفت: خدماتی که استفاده از آن‌ها به عضویت در سایت شرکت مخابرات نیاز ندارد و تنها با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه خدمات اینترنتی می‌توان به آنها دست یافت شامل خدمات به تمامی مشترکان (اعم از مالک یا استفاده کننده) و نیز متقاضیان تلفن ثابت است که اموری مثل ثبت نام تلفن و پیگیری آن، دریافت قبض المثنی، پرداخت اینترنتی قبوض و فروش کارت‌های اعتباری (IN) را شامل می شود.
حسینی افزود: برای استفاده از برخی از خدمات باید به عضویت سایت شرکت مخابرات تهران درآمد و فقط به مالکان تلفن ارایه می‌شود که این سرویس ها عبارتند از بررسی امکانات تغییر تلفن، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس‌های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم ۱۱۸ و یا انصراف از آن، کشف مزاحمت تلفنی، باز کردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریزمکالمات، دریافت رمز ۱۸۱۸ و صدور قبض المثنی را شامل میشود.
وی درباره نحوه دریافت این خدمات گفت: به این منظور باید فرم عضویت در سایت شرکت مخابرات تهران را پر کرد که اشخاص حقیقی فرم ثبت‌ نام کاربران حقیقی و اشخاص حقوقی فرم نام‌نویسی کاربران حقوقی را تکمیل می‌کنند و بهتر است قبل از شروع به تکمیل فرم، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری و سپس در سیستم ثبت کنند تا در مراحل تکمیل فرم وقفه ایجاد نشود.
سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه مشترکان پس از ثبت اطلاعات، کلیه شماره تلفن‌هایی را که برای آنها مایل به استفاده از خدمات الکترونیک هستند، وارد می کنند گفت: تعیین وضعیت تملک برای هر تلفن مورد درخواست (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورت مستاجر بودن، تاریخ اتمام اجاره نامه نیز باید درج شود؛ اگر مشترک حقیقی باشد، سیستم شماره کد ملی به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و فقط یک رمز عبور به وی ارایه می‌شود و چنانچه مشترک حقوقی باشد شناسه کاربری مناسب توسط مشترک انتخاب و از سوی سیستم فقط یک رمز عبور ارایه خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر