در نتیجه رقابت سخت بین اپراتورهای موبایل کشور، نخستین بار که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بهترین اپراتور را اعلام کرد با انتقادهای سختی مواجه شد؛ اما اکنون که سختی بار اول گذشته، اعلام شده که هر ماه بهترین اپراتور اعلام میشود.
نود آی سی تی – خرداد ماه امسال بود که پس از برگزاری جشنواره «فاوا» که بهترین اپراتورهای فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در آن معرفی نشدند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو هفته پس از برگزاری این جشنواره بدون اشاره به دلایل معرفی نشدن اپراتور برتر در جشنواره فاوا اقدام به معرفی بهترین اپراتور تلفن همراه کرد که به دلیل نامشخص بودن شاخص های ارزیابی انتقادات بسیاری به دنبال داشت.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ارزیابی ماهانه اپراتورهای ارتباطی گفت: ارزیابی کیفیت سرویسهای اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت ماهیانه انجام و نتایج ارزیابی در پایان هر ماه از سوی رگولاتوری اعلام میشود.
محمدعلی فرقانی افزود: نتایج اولین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام میشود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویسهای خود را ارتقاء دهند.
وی درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها گفت: کیفیت سرویس، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، کیفیت پوششدهی، انجام تعهدات توسعه و اجرا، عملکرد شبکه، رضایت مندی مشتریان و غیره از جمله شاخصهایی است که اپراتورهای تلفن همراه و سرویسهای فناوری اطلاعات براساس آن ارزیابی میشوند.
وی افزود: این ارزیابی به منظور نظارت بهینه بر سرویسدهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویسدهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام میشود.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر