همایشی با عنوان برندینگ اینترنتی با حضور مدیر سابق بازاریابی شرکت یاهو، مشاور ارشد تبلیغات مایکروسافت، مشاور آنلاین بازاریابی KLM و مدیر تبلیغات و سئو شرکت Nokia در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم جلالی – کارشناس فناوری اطلاعات – در رابطه با مدیریت برند در حوزه سایبر صحبت کرد و گفت: در حوزه فرهنگی مشکل ما مخفی نگه داشتن اطلاعات از یکدیگر است در صورتی که شرکتهای خارجی با هم اطلاعاتشان را به اشتراک میگذارند.
در ادامه احمد روستا – استاد دانشگاه شهید بهشتی – در مورد نقش عوامل انسانی در کنار تکنولوژیهای روز تاکید کرد: با نسل نوینی از خریداران و نیازمندان روبرو هستیم که نیازهای جدیدی دارند و بسیار خاص هستند. در کنار این عوامل زمانی موفقیت معنا پیدا میکند که از تمامی فاکتورها به درستی و به جا استفاده شود.
سپس کریستین هاتسون – مشاور ارشد تبلیغات مایکروسافت – به لزوم رسیدن به فرهنگی مشترک در بین مردم جهان برای بازاریابی اشاره کرد و گفت: باید دید که زبان بینالمللی اکثر مردم دنیا چیست و سپس تمایل جهانی در اینترنت را سنجید. برای مثال ترجمه سایت به زبانهای زنده دنیا توسط یک نویسنده خوب می تواند از عواملی باشد که تاثیر بسیاری در بازدید سایت و افزایش رتبه فضای مجازی خواهد داشت و باید سعی کنید برای ترجمه سایت خود هرگز از مترجم گوگل استفاده نکنید البته در این بین نباید نقش عوامل فرهنگی را فراموش کرد.
وی در ادامه به نقش مهم موتورهایی همچون گوگل و تلفنهای هوشمند اشاره کرد و گفت: می توان در راستای برندینگ از بازاریابی موبایل استفاده کرد و در رابطه با آمارگیریهای اینترنتی، آمارگیر گوگل میتواند بسیار موثر باشد. ۸۰ درصد مردم امروز به دنبال اطلاعات در درون موتورهای جستوجو و در اینترنت هستند.
در ادامه نوبت به ماروین ایائو – مدیر سابق بازاریابی یاهو از کشور آمریکا – رسید.
وی در صحبتهایش با توجه به گذر زمان و رسیدن سریع به آینده گفت: همه چیز در آینده متوازن نخواهد بود، فضای تبلیغات اینترنتی در همه در حال رشد است. با ظهور اینترنت، IT به تمامی صنایعی که قبلا در آن وارد نشده بود ورود پیدا کرده است.
او همچنین افزود: وقتی حضور کاربران در فضای مجازی را بررسی میکنیم متوجه این موضوع میشویم که ۵۰ درصد دنیا در بعضی کشورها آنلاین هستند و همین امر فرصت بازاریابی در این محیط را افزایش میدهد؛ در این میان بحث پهنای باند بسیار مهم است چرا که تمام این اطلاعات باید توسط سرعتی مناسب انتقال داده شود. بهتر است به جای کار در چندین حوزه تمرکز را در یک حوزه جمع کرد و در ان زمینه عاشقانه کار کرد.
در ادامه برنامه پس ون دن – مشاور آنلاین بازاریابی KLM، به پایههای اعتماد در شبکههای اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر گوگل و سایر شبکههای اطلاعاتی تبدیل به یک منبع شدهاند. در این بین رسانههای اجتماعی میتوانند بسیار پولساز باشند. درست است که آغاز فرآیند تبلیغات آنلاین است اما این موضوع در بین مردم دهان به دهان میچرخد و پخش می شود. استفاده از افرادی که نظر آنها در مردم نفوذ زیادی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این افراد می توانند روی مردم تاثیرگذار باشند.
در پایان این مراسم مدیر تبلیغات و سئو شرکت نوکیا اظهار کرد: در حقیقت ما بوسیله سئو که مجموعی از ترفندهاست سعی داریم تا موتورهای جستوجو را از خود راضی نگه داریم. حجم محتوا و لینکهایی که به صفحه سایت داده میشود، بسیار در سئو اهمیت دارند.
به گفته او برای گوگل تفاوتی ندارد که لینکهای اختصاص داده شده به سایت شما مثبت است یا منفی بلکه اهمیت در تعداد لینکها و اهمیت آنها است. در این میان اختصاص برچسبها به موضوعات، عکسها و ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار است. باید این کلیدواژهها را در صفحات اول و نهایتا دوم قرار داد تا بازدید سایت افزایش پیدا کند.
وی در پایان صحبتهای خود به نحوه طراحی سایت اشاره کرد و گفت: از لحاظ ظاهری باید معماری را طوری طراحی کرد که گوگل تمامی مطالب را به راحتی پیدا کند. محتوای اضافی در سایتها اضافه نکنید و علاوه بر اینها باید از تصاویر و ویدیوهایی که استاندارد و قابل اجرا برروی موبایلهای هوشمند باشند استفاده کرد چرا که امروز عدهی بسیاری از مردم دنیا از طریق موبایل به شبکه جهانی وب متصل میشوند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر