رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفت: بیشترین آمار شکایت مشترکان از پیامکهای تبلیغاتی و انبوه تلفن همراه مربوط به زمان نامناسب است که در همین راستا به زودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ می شود.
نود آی سی تی – حسن علیزاده با اشاره به فعالیت مجمع رسانههای برخط پیامده در حوزه پیامکهای انبوه و تبلیغاتی تلفن همراه افزود: هم اکنون حدود ۱۸ شرکت به صورت قانونی در حوزه ارایه محتوای پیامک تلفن همراه که به اصطلاح CP نامیده میشوند، فعالیت دارند و چنانچه CPهایی وجود دارند که در حال فعالیت هستند اما از مرکز رسانههای دیجیتال مجوز فعالیت ندارند، فعالیتشان غیرقانونی تلقی میشود.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس بخشنامهای از اپراتورهای تلفن همراه خواسته است که از خدمات ارزش افزوده شرکتهای CP دارای مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال استفاده کنند گفت: با موسساتی که بدون اخذ مجوز از این مرکز در حال فعالیت با اپراتورهای موبایل در عرصه پیامکهای انبوه هستند برخورد جدی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام میشود.
علیزاده بیان کرد: براساس آیین نامه هیات وزیران موسساتی که میخواهند در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه فعالیت کنند باید بیش از ۵۰ درصد مالکیت ایرانی داشته باشند؛ براین اساس CPهایی که هویت غیرایرانی و خارجی دارند امکان فعالیت در این حوزه را نخواهند داشت.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با بیان اینکه هم اکنون سه شرکت CP دارای ماهیت خارجی هستند و ما به عنوان متولی محتوای فضای مجازی کشور مانع فعالیت آنها خواهیم شد ادامه داد: دراین راستا کارگروهی نیز به صورت مشترک با سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شده تا پیامکهایی که به صورت انبوه و تبلیغاتی منتشر می شود نظام مند باشد و بتوان با تخطیهای احتمالی برخورد کرد. براین اساس حقوق مخاطبان نیز بیشتر رعایت میشود و مردم سرویس مناسبی دریافت میکنند.
وی با تاکید براینکه براساس هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به زودی شرایط و ضوابط ارسال پیامکهای تبلیغاتی و محتواهای مدنظر به اپراتورها ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: برای مثال در این آیین نامه ارسال پیامکهای تبلیغاتی و انبوه در زمان نامناسب مانند نیمههای شب و نیز پیامکهایی با محتوای طالع بینیهای هندی و چینی را ممنوع کردهایم که به زودی لیست این موارد اعلام خواهد شد.
علیزاده با اشاره به سامانهای که برای شکایت از پیامکهای انبوه راه اندازی شده، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ شکایت در این سامانه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربط به SMSهای نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با تاکید براینکه در حوزه تکنولوژی برای پیوست فرهنگی غفلت کردهایم، ادامه داد: تلاش این است که مشترکان سرویسی بدون دغدغه و با کیفیت دریافت کنند و از شر سرویسهایی که نمیخواهند به راحتی خلاص شوند و آن طور نباشد که اگر پیامک تبلیغاتی نمیخواهند به یکباره تمامی سرویسهای پیامکیشان قطع شود و از اطلاع رسانی هم محروم شوند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر