در حال خواندن
ارایه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی بر بستر شبکه همراه رایتل
0

مدیرعامل رایتل در گزارشی به هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی از رشد ۱۸ درصدی درآمد رایتل در ۶ ماه اخیر خبر داد.

نشست مشترک هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت خدمات ارتباطی رایتل به منظور بررسی پروژه اجرای طرح بزرگ تأمین اجتماعی الکترونیک برگزار شد.

رایتل باید تقویت شود

محمد حسین عادلی رییس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت تقویت رایتل به عنوان یک اپراتور هوشمند گفت‌: امروز صنعت ICT  در زندگی مردم اهمیت بسیاری پیدا کرده و ارتباطات موضوعی جدایی ناپذیر در زندگی روزمره مردم شده از همین رو مهم است که رایتل بتواند با برنامه‌ریزی هدفمند سهم مهمی برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و قطعاً با توانمندی موجود این مهم دور از واقعیت نیست.

رایتل ساختار سازمانی تامین اجتماعی را متحول کند
وی تأکید کرد‌: سازمان تامین اجتماعی از ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استقبال می‌کند و البته رایتل نیز برای همین مهم حضور دارد و لذا با توجه به اهمیت الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه شدگان و اسناد در جلسه معینی به بررسی پتانسیل‌های آماده رایتل برای تحول ساختار خدماتی سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازیم.
همچنین محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به رشد درآمد شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت‌: در یکسال اخیر با روند رو به رشد مناسبی از نظر کسب درآمد مواجه بوده‌ایم و برخی از شرکت‌ها رشد درآمدی قابل توجهی داشته‌اند. اما باید گفت رایتل به دلیل بدهی و زیان‌های حاصل از توسعه زیرساخت‌ها شرایط سختی را در ماه‌های اخیر داشته و لیکن قطعاً با حمایت و سرمایه گذاری مناسب و وجود توانایی مدیریتی و روند رو به رشد فعلی می‌تواند به درآمدزایی مورد انتظار برسد.
رشد ۱۸ درصدی درآمد رایتل در ۶ ما اخیر

در ادامه سعید کریم‌‌زاده مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماه اخیر مدیریت خود و بررسی آن نسبت به زمان مشابه قبلی گفت‌: در ۶ ماه اخیر شرکت رایتل علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌ها با رشد ۱۸ درصدی درآمد مواجه بوده است و این در حالی است که در سال ۹۷ به علت افزایش هزینه‌ها این مجموعه با انباشت بدهی و زیان مواجه شده بود که با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به سمت کاهش آن حرکت می‌کنیم.
کریم‌‌زاده با تأکید بر تحول درآمدی سه ماهه نخست امسال گفت‌: در سه ماه نخست امسال درآمد رایتل به نسبت سه ماه نخست سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است که این بیانگر اثر بخشی نگاه مدیریتی شستا برای ایجاد تحول ساختاری در رایتل است که می‌تواند منجر به بستر مناسب برای استراتژی‌های بلند مدت شود.

وی در ادامه تأکید کرد‌: با فعال‌سازی و به روزرسانی طرح‌های جذب مشترک از جمله طرح تأمین اجتماعی، روند جذب مشترکان در این اپراتور افزایش قابل توجهی یافت. فروش و توزیع سیم کارت در این دوره‌ سه ماهه به بیش از ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ مشترک رسید که نسبت به سه ماهه‌ی قبل از آن با رشد ۳٫ ۱۶ برابری مواجه شد.
کریم‌‌زاده افزود‌: در انتهای اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد تجمعی مشترکین فعال رایتل به بیش از ۴٫۵ میلیون مشترک فعال ۳ ماهه و حدود ۴٫۴ میلیون مشترک فعال یک ماهه رسید.
مدیرعامل رایتل گفت‌: سازمان تأمین اجتماعی بعنوان سهام دار رایتل می‌تواند با حمایت‌های متمرکز و هدفمند ما را در مسیری که برای عبور از بحران انباشت زیان و بدهی‌های گذشته آغاز کرده‌ایم یاری کند و این مهم قطعاً با اصلاح ساختار و تحقق برنامه استراتژیک رایتل در سال ۹۸ برای ورود به بازار سرمایه که در ابتدای سال به شستا ارائه شده است محقق خواهد شد.

وی به افزایش رشد درآمدی زیرمجموعه‌های هلدینگ رایتل اشاره کرد و گفت‌: علاوه بر شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گروه شرکت‌های داتک در ۶ ماه اخیر به رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن دست یافته و این امر بیانگر توجه ویژه سهامداران به تحقق برنامه‌ها و رشد صنعتICTدر مجموعه شستا است.

کریم‌‌زاده کنترل و کاهش هزینه‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی شرکت رایتل عنوان کرد و افزود‌: مدیریت هزینه‌های ارائه خدمات و هدفمندی تبلیغات و بازاریابی موجب کاهش هزینه‌های شرکت و افزایش کیفیت خدمات به مشترکان، استفاده از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی با تحول رویکرد تجاری رایتل موجب افزایش درآمدها شده است و تا پایان امسال بیش از ۹۰ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق می‌شود.

مینا مهرنوش عضو هیات مدیره و معاون تجاری رایتل نیز با اشاره به رویکرد رایتل برای ارائه خدمات هوشمند در قالب اپلیکشین به بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت‌: رایتل از این آمادگی برخوردار است که برای تمامی ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی از جمله بیمه شدگان، مستمری بگیران، ارائه دهندگان خدمات درمانی و کارفرمایان از طریق اپلیکیشن‌های طراحی شده خدماتی از جمله دفترچه الکترونیکی، امضاء الکترونیکی همراه و پرداخت همراه را ارایه نماید، که این مهم موجب رضایت ذینفعان خواهد بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر