نود فناوری-بر اساس گزارش حسین فلاح جوشقانی، حدود ۳.۹ درصد از مجموع شکایتهای ثبتشده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸.۷ درصد در حوزه ثابت و بهطور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروختهشده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.
جوشقانی اعلام کرد که تمامی شکایات ثبتشده در سامانه بهصورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است و با وجود اینکه ۷ درصد از شکایتهای ثبتشده مربوط به کمفروشی در خدمات اینترنت است، این تعداد شکایات نیز زیاد و حائز اهمیت است و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاعرسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارائه شود.
فلاح جوشقانی تصریح کرد ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTT-ها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.
جدول تعداد شکایات درجشده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهایی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کمفروشی در خدمات اینترنت داشتهاند در زیر آمده است:
ردیف | اپراتور | تعداد کل شکایات | مربوط به کمفروشی اینترنت | درصد شکایات کمفروشی اینترنت به کل شکایات |
---|---|---|---|---|
۱ | رایتل | ۷۰۰ | ۳۳ | ۴.۷ |
۲ | شرکت ارتباطات سیار | ۵۹۳۳ | ۲۳۶ | ۳.۹ |
۳ | ایرانسل | ۴۶۵۴ | ۱۷۳ | ۳.۷ |
جمع کل | ۱۱۲۸۷ | ۴۴۲ | ۳.۹ |
درصد شکایات مربوط به کمفروشی خدمات اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگوئی ۱۹۵ نیز به شرح زیر است.
ردیف | اپراتور | تعداد کل شکایات | مربوط به کمفروشی اینترنت | درصد شکایات کمفروشی اینترنت به کل شکایات | |
---|---|---|---|---|---|
۱ | مبین نت | ۱۸۲ | ۴۱ | ۲۲.۵ | |
۲ | آریا رسانه تدبیر (شاتل) | ۱۰۹۰ | ۱۸۰ | ۱۶.۵ | |
۳ | انتقال دادههای رهام داتک | ۱۹۹ | ۳۰ | ۱۵ | |
۴ | شرکت انتقال دادههای ندا گستر صبا | ۶۱۶ | ۸۲ | ۱۳.۳ | |
۵ | حلما گستر خاورمیانه | ۱۸۱ | ۲۲ | ۱۲.۱ | |
۶ | داده گستر عصر نوین | ۷۳۰ | ۸۹ | ۱۲.۱ | |
۷ | شرکت مخابرات ایران | ۹۷۸۴ | ۸۶۵ | ۸.۸ | |
۸ | شرکت پارسان لین | ۱۳۸۳ | ۱۰۵ | ۷.۵ | |
۹ | آسیاتک | ۴۱۸۳ | ۳۰۲ | ۷.۲ | |
۱۰ | پیشگامان توسعه ارتباطات | ۵۷۴ | ۳۸ | ۶.۶ | |
۱۱ | دادهپردازی فنآوا | ۱۵۸۲ | ۴۳ | ۲.۷ | |
جمع کل | ۲۰۵۰۴ | ۱۷۹۷ | ۸.۷ |
ارسال یک نظر