در حال خواندن
ایرانسل نه عذرخواهی کرد نه زیر بار افشای اطلاعات رفت
0

شرکت ایرانسل در اقدامی کم نظیر پس از چند روز روزه سکوت در خصوص انتشار اطلاعات خصوصی مشترکان خود، بالاخره بیانیه ای منتشر کرد که در آن نه تنها انتشار اطلاعات مشترکان را نپذیرفته،حتی زحمت عذرخواهی از مشترکان را هم به خود نداده و جالب تر اینکه دامن زدن بر اطلاع رسانی وسیع این موضوع را در آستانه انجام پروژه ترابردپذیری امری محتمل دانسته و این یعنی اپراتورهای رقیب در این زمینه مقصر بودند.

 نود فناوری – متاسفانه از آنجا که شهروندان ایرانی به دلیل نبود آگاهی کافی از اینکه لو رفتن اطلاعات شخصی آنها چه مخاطراتی می تواند در آینده برای آنها به دنبال داشته باشد، تاکنون هیچ اعتراض مشخصی در این زمینه انجام نداده اند و همین عامل هم باعث شده که ایرانسل نیز نسبت به تنظیم متن بیانیه خود به نحوی عمل کند که اصلا هیچ چیزی اتفاق نیافتاده است.از آن بدتر اینکه دستگاه های نظارتی همچون سازمان رگولاتوری و وزارت ارتباطات نیز به راحتی از این موضوع گذشته اند و اگر روزی از طریق همین اطلاعات اتفاقی برای شخصی افتاد چه کسی باید پاسخگو باشد موضوعی که در روزهای اخیر نیز مورد تاکید دستگاه های اطلاعاتی کشور  است.این نکته که وزیر ارتباطات اپراتور را مقصر نمی داند و مقصر نهادی است که اطلاعات مشترکان ایرانسل به آن ارایه شده و اطلاعات از آنجا به بیرون درز کرده سوالی است که این روزها مردم از خود می پرسند که کدام نهاد اجازه داشته به اطلاعات خصوصی آنها دسترسی داشته باشد؟ ایرانسل با کدام مجوز این اطلاعات را به آن نهاد ارایه داده است؟! اصلا چرا نامی از این نهاد برده نمی شود؟! مگر نه اینکه قانون در خصوص حریم خصوصی افراد کاملا شفاف است.امیدواریم سازمان های نظارتی دیگری همچون مجلس در روزهای آینده به این موضوع ورود کنند تا نکلیف این سوالات نیز مشخص شود.در ادامه متن بیانیه ایرانسل را بدون هیچ کم و کاستی می خوانید:بسم الله الرحمن الرحیمضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر و با تشکر و قدردانی از اظهارات جناب آقای دکتر واعظی مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اقدامات سریع و اطلاع رسانی پلیس فتا، نکاتی چند جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی بیشتر در مورد موضوعاتی که اخیراً در رسانه ها مطرح شده ارائه می شود:۱- مشترکان محترم و عزیز ایرانسل بزرگترین سرمایه ما هستند و هزاران نفر و صدها شرکت جهت خدمت رسانی و خلق تجربه ای متفاوت برای این سرمایه پرارزش تلاش شبانه روزی می کنند.۲- حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان جزء اصول اولیه و قطعی ایرانسل است و این شرکت هرگز و تحت هیچ عنوانی نه تنها اطلاعات مشترکان خود را در اختیار غیر قرار نداده، بلکه برخلاف برخی از اپراتورها با چشم پوشی از درآمد قابل ملاحظه، حتی از ارائه اطلاعات مشترکان به شرکت های تبلیغاتی دارای مجوز نیز خودداری کرده است.۳- با تمهیدات و حفظ به روزترین استانداردهای ایمنی اطلاعات؛ سیستم های اطلاعاتی و اطلاعات مشترکان ایرانسل هرگز افشا، سرقت و هک نشده و مورد نفوذ و یا در اختیار غیر قرار نگرفته است. در آستانه بهره برداری از پروژه ملی ترابردپذیری شماره ها، که براساس آن مشترکان می توانند با حفظ شماره خود از اپراتوری به اپراتور دیگر مهاجرت کنند و با پیش بینی سیل عظیم مشترکان که به دلیل استفاده از خدمات و سرویس های پیشرفته چون نسل چهارم اینترنت، آماده مهاجرت به ایرانسل هستند، دامن زدن به این سناریوی تکراری امری محتمل بود.البته این موضوعات به لطف حضرت حق، در عزم جدی ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای کشور در ارائه خدمات متمایز و به روز و پیشرو بودن در ارائه فناوری های جدید و در راستای نیل به اهداف چشم انداز ۲۵ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری و تحقق برنامه های دولت یازدهم و خلق تجربه ای متمایز برای مشترکان خللی ایجاد نخواهد کرد.در پایان از تمامی اصحاب رسانه که با دلسوزی و صداقت، رسالت خود را در پیگیری و شفاف سازی امور انجام می دهند، تشکر کرده و مجدداً تاکید می کنیم که ایرانسل همواره حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان را در تمامی امور از جمله اطلاعات شخصی مشترکان محترم شمرده و در این خصوص اهتمام ویژه دارد. اطمینان داریم اعتماد متقابل بین ایرانسل و سرمایه اصلی اش یعنی مشترکان سلب شدنی نیست.روابط عمومی ایرانسل – ۱۴/۰۴/۹۵

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر