پیش از آغاز به کار دولت یازدهم پرسشهای بیپاسخ زیادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشخصا اپراتورهای تلفن همراه وجود داشت.
این پرسشها به واسطه جابهجایی وزیر ارتباطات در دولت گذشته و شرایط خاص کشور در نزدیکی به ایام انتخابات به ناچار بیپاسخ مانده و به دولت جدید منتقل شد. بماند که معاونان فعلی سازمان رگولاتوری در همان زمان نیز دارای مسوولیت بودند، اما علاقه ای به پاسخگویی نشان نمی دهند. بنابر رسم مالوف و انتظار برای ثبات در مدیران و تغییر و تحولات پس از آغاز به کار دولت جدید، فناوران طرح این پرسشها را نزدیک به دو ماه به تعوق انداخت. اما حدود یک ماه پیش بنا به درخواست معاون سازمان تنظیم مقررات بعد از پیگیریهای مکرر فناوران، به دلیل مشغله و به منظور پاسخگویی شفاف و دقیقتر خواستار دریافت کتبی پرسشها شد. اگرچه معاون رگولاتوری قول پاسخ دو روزه به این پرسشها را داده بودند، لیکن بعد از گذشت یک ماه باز هم پاسخی دریافت نشد.
با این وجود فناوران تلاش کرد تا به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر برای دریافت پاسخ پرسشها موضوع را از مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیگیری کند.
اگرچه این موضوع نیز برخلاف چندین بار قول حضوری و تلفنی پیگیری از سوی دکتر فرنقیزاده مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات که مسوولیت شورای هماهنگی روابط عمومیهای وزارت ارتباطات را هم دارند، باز هم بینتیجه ماند.
از آنجا که تلاشهای یک ماهه روزنامه فناوران اطلاعات و قولهای مکرر پیگیری روابط عمومیهای مذکور نتیجه بخش نبود و همچین تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر «پاسخگویی» به عنوان سومین اولویت کاری ایشان، ناچار به طرح تعدادی از این پرسشها در روزنامه شدیم تا شاید به این شکل، پاسخ پرسشهای مذکور به منظور تنویر افکار عمومی ارایه شود. پرسشهای فناوران به این
شرح است:
۱- بررسی تعرفههای تلفن ثابت و همراه در کارگروه تعیین شده به کجا رسید؟
۲- میزان شکایات درخصوص مزاحمتهای تلفنی، کلاهبرداری، مشکلات دادگاه خانواده به ترتیب اپراتورها اعلام فرمایید.
۳- آیا همراه اول و مخابرات در زمینه تعهدات پروانهای موضوعی دارند که عمل نکرده باشند و مستلزم جریمه باشند؟
۴- جرایم در نظر گرفته شده برای تخلفات احتمالی شرکت مخابرات ایران و همراه اول دقیقا چه میزان است؟
۵- فرکانس نسل سوم تلفن همراه از چه زمانی در اختیار سایر اپراتورها قرار میگیرد؟
۶- زمان دقیق لازمالاجرا شدن پروانه اپراتور سوم چه تاریخی است؟
۷- با توجه به تاخیر ایجاد شده در زمینه پوشش جادهای، شهری، جمعیتی از سوی رایتل چه میزان جریمه برای این اپراتور در نظر گرفته
شده است؟
۸- در حال حاضر پوشش رایتل در تهران چند درصد است؟ با توجه به اظهارات مدیرعامل این اپراتور درخصوص مشکلات آنتندهی در شهر تهران، رایتل چگونه مجوز عرضه سیمکارت در پایتخت را یافته است؟
۹- به نظر رگولاتوری آیا ایرانسل ملزم به واگذاری ۲۱ درصد از سهام خود سه سال پس از شروع به فعالیت هست یا نه؟
منبع: روزنامه فناوران اطلاعات
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر