در حال خواندن
گوگل فناوری‌های بلاک‌چین را توسعه‌ میدهد
0

ومبرگ اعلام کرد: “بخش خدمات ابری گوگل در حال زفناوری‌های بلاک‌چین برای حمایت از کسب و کار در حال رشد خود است.” یکی از راه حل‌های ویژه‌ای که این شرکت وابسته به آلفابت در حال حاضر به دنبال آن است توسعه‌ی یک سربرگ دیجیتالی برای بررسی معاملات ثالث است، این امر یکی از کاربردهای قدیمی بلاک‌چین است که به عنوان پایه‌ای برای انواع مختلف رمزنگاری در دهه‌ی گذشته از جمله بیت کوین استفاده شده است؛ این پلتفرم به عنوان یک بسته‌ی الحاقی در مجموعه سرویس‌های گوگل کلاد، در حال توسعه است، اما به نظر نمی‌رسد که گوگل علاقمند به راه‌اندازی ارز دیجیتالی مخصوص خود باشد.تا‌کنون رقبای اصلی گوگل کلاد یعنی مایکروسافتآژور و آمازون وب سرویس‌ در حال بررسی برنامه‌های تحت بلاک‌چین هستند اما هیچ یک از این برنامه‌ها را به عنوان بخشی اصلی از سرورهای میزبان خود ارائه نمی‌کنند، از این رو شرکت گوگل ممکن است استفاده از بلاک‌چین را که در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی آن کرده بود به عنوان راهی برای تمایز خود از رقبایش ببیند؛ در روزهای گذشته گوگل کلاد انواع وسیعی از ویژگی‌های امنیتی جدید را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد چگونه این پلتفرم از طریق نوآوری در حال تلاش برای سبقت گرفتن از رقبای خود است


عملکرد سیستم تراکنش مبنی بر بلاک چیناز منظر عملی بعید است که یک راه حل متمرکز بر بلاک‌چین به طور قابل توجهی تجربه کاربری را در Google Cloud تغییر دهد اما برای کاربران اطمینان بیشتری نسبت به سطح حفاظتی که انتظار دارند به داده‌های حساسشان اعمال شود فراهم می‌کند.در حال حاضر مشخص نیست که گوگل چه زمانی رسما استفاده از چنین فناوری را اعلام کند، هرچند که پروژه فعلی شامل دو نوع پلتفرم است: یک سیستم برند تجاری گوگل و یک برچسب سفید که به منظور بازاریابی مجدد توسط شرکت‌های دیگر در دسترس است

گوگل می‌گوید که در سال‌های اخیر جستجوهای خارجی زیادی را در جهت ارتقاء برنامه‌ی بلاک‌چین خود به ویژه از طریق خرید شرکت‌های کوچکتر که عمدتا سر به مهر باقی مانده دنبال کرده است؛ این شرکت در حال حاضر یک محیط ابری آزمایشی را در اختیار دارد که از سال ۲۰۱۶ اجازه می‌دهد شرکت‌های ثالث فناوری‌های بلاک‌چین اختصاصی خود را در این زیرساخت‌ها اجرا کنند؛ شرکت مذکور قبلا تایید کرده است که به صورت داخلی در حال آزمایش برنامه‌های مرتبط با بلاک‌چین است اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند که گوگل آمادگی ورود به بخش‌های در حال ظهور از یک محصول تجاری در هر ظرفیتی را دارد

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر