مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: چنانچه پهنای باند خریداری شده از سوی شرکتهای ارایه دهنده سرویس اینترنت با پهنای باند فروخته شده به کاربران تناسبی نداشته باشد، فعالیت آنها متوقف خواهد شد.
نود آی سی تی – علیرضا اصغریان با اشاره به موارد صورت گرفته کم فروشی از سوی شرکتهای اینترنتی که منجر به توقف فعالیت این شرکتها شده است، افزود: حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت حوزهای تخصصی است و بسیاری از کاربران شاید تخصص لازم را در این بخش نداشته باشند به همین دلیل بارها به کاربران تاکید کردهایم زمانی که سرویسی را خریداری میکنند حتما آن را تحویل بگیرند و سرعت اینترنت خود را اندازهگیری کنند.وی با اشاره به نرمافزارهای قابل استفاده برای سنجش سرعت اینترنت که باید از سوی کاربران مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در صورتی که کاربران نسبت به سرویس دریافتی خود و میزان سرعت خریداری شده شکایتی داشته باشند ابتدا موضوع را با اپراتور سرویس دهنده مطرح کرده و در صورتی که اپراتور پاسخ مشترک را در چارچوب قرارداد ندهد مشترک میتواند موضوع را در قالب شکایت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح تا رگولاتوری آن را پیگیری کند.اصغریان با بیان اینکه چنانچه پهنای باند خریداری و فروخته شده با هم تناسب نداشت، فعالیت اپراتور به حالت تعلیق در میآید، گفت: تاکنون چندین مورد از شرکتهای مخابرات استانی و شرکتهای PAP فعالیتشان به این دلیل متوقف شده است تا پهنای باند مدنظر را افزایش و مجددا به آنها اجازه فروش خدمات داده شد.وی با تاکید براینکه تمامی استانهای کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لحاظ عرضه سرویسهای اینترنتی مانیتور میشوند، گفت: هم اکنون ارتباط شرکتهایی که فعالیتشان متوقف شده بود برقرار شده است و این شرکتها حق فروش خدمات را دارند.مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به موارد و شرایط مندرج در پروانه فعالیت شرکتهای اینترنتی بیان کرد: این شرکتها موظفند براساس قرارداد منعقده با کاربران – SLA – خسارت ناشی از کم فرشی پهنای باند را به کاربران پرداخت کنند.وی عنوان کرد: چنانچه شرکتهای اینترنتی که فعالیتشان به دلیل کم فروشی پهنای باند متوقف شده است نسبت به ارتقای پهنای باند اقدام نکنند تا بحث لغو و تعلیق پروانه، اعمال مقررات خواهیم کرد.اصغریان گفت: کاربران باید دقت کنند که چه سرویسی را از شرکتهای ارایه کننده دریافت میکنند و با آگاهی کامل از قرارداد سطح خدمات میتوانند نسبت به مطالبه خسارت خود اقدام کنند در همین حال کاربران سعی کنند مقداری دانش خود را در حوزه اینترنت بالا ببرند چرا که این سرویسی است که مجبورند از آن استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
جناب اصغریان به این نکته اشاره نکردند که آیا اجازه فروش مجدد سرویس اینترنت توسط شرکتهای متخلف با الزام به پرداخت خسارت به کاربران بوده یا خیر. ای کاش رگولاتوری قسمتی از هزینههایی که در چند ماه اخیر به صورت مستمر در شبکه آموزش سیما بابت مباحثی که بسیاری از آنها به درد کاربران نمیخورد را به اطلاع رسانی در این زمینه در سایر شبکههای پربیننده صدا و سیما در قالب تیزر تبلیغاتی اختصاص میداد که قطعا هزینه کردن از جیب بیت المال با این روش شایستهتر و موثرتر است.
ارسال یک نظر