در حال خواندن
کشور در تولید نرم‌افزار امنیتی خودکفا شد
0

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران پتانسیل کشور را در ارایه نرم افزارهای امنیتی مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون نرم افزارهای تولید داخل در بیشتر دستگاه‌ها و به ویژه خدمات بانکی مورد استفاده قرار می گیرند.
نود آی سی تی – محمدرضا طلایی درباره وضعیت تولید نرم افزار در کشور با توجه به ابلاغ بخشنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز ماده ۲۳۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور که دولت را مکلف به استفاده از نرم افزارهای امنیتی داخلی می کند، گفت: هم اکنون وضعیت توان تولید و ارایه نرم افزارهای امنیتی در کشور مناسب است چراکه بیشتر شرکت‌های تولیدکننده با نیروی متخصص داخلی به تولید انواع نرم افزار در کشور می‌پردازند.
وی با اشاره به به‌کارگیری انواع نرم افزارهای امنیتی در بانک های کشور گفت: نرم افزارهای تولید داخل در بیشتر خدمات بانک های مختلف از جمله اینترنت بانکینگ دیده می شود.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران گفت: انواع نرم افزارها با پتانسیل های مختلف از نوع تولید داخل در کشور وجود دارد و در صورت هرگونه مشکل در استفاده از نرم افزارهای خارجی دستگاه‌ها باید جوابگوی استفاده از این نرم افزارها باشند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر حمایت از تولید ملی و کار ایرانی به تمامی دستگاه‌ها به ویژه بانک ها توصیه کرد که به استفاده از انواع نرم افزارهای داخلی بپردازند.
منبع: مهر

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر