در حال خواندن
کارت‌های تلفن قابل شارژ شد
0

شرکت مخابرات ایران به منظور دسترسی آسان کاربران تلفن همگانی به کارت‌های قابل شارژ ، طرح به روزرسانی تلفن‌های همگانی را به اجرا در آورده و تماس از طریق تلفن‌های همگانی در صورت فعال‌سازی کارت‌های تلفن، به راحتی و با قابلیت شارژ مجدد امکان‌پذیر خواهد بود.

نود فناوری – سیدمجید صدری با بیان این که تماس از طریق تلفن همگانی فقط در صورت فعال سازی کارت‌های تلفن امکان پذیر است، تصریح کرد: زیرساخت‌های بسیار مناسبی در حوزه تلفن ثابت در سراسر کشور برقرار شده است و در همین راستا از ظرفیت دستگاه‌های هوشمند تلفن همگانی در طرح جدید استفاده و بهینه‌سازی می شود.

 وی افزود: مشتریان برای فعال‌سازی کارت‌های تلفن قدیمی می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند و پس از ثبت کارت تلفن به نام مشتری، رمز ۴ رقمی به کارت تلفن اختصاص می‌یابد و در صورتی که مشتریان کارت تلفن جدید خریداری کنند، آن کارت به نام مشتری ثبت و رمز ۴ رقمی به کارت تلفن اختصاص می یابد.

صدری با اشاره به این‌که در کارت تلفن جدید خریداری شده مبلغی به عنوان شارژ اولیه موجود است بیان کرد: مشتریان می توانند برای خرید شارژ به سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir، مراجعه به مراکز مخابراتی و یا از کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع استفاده کنند.

وی افزود: مشترکان باید ابتدا کارت تلفن خود را در کارت خوان تلفن همگانی قرار دهند که در این قسمت پیام “در حال ارزیابی اعتبار کارت” مشاهده می‌شود، سپس باید رمز چهار رقمی خود را وارد کنند که بعد از مشاهده پیام “لطفا شماره گیری کنید”، کارت فعال می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین اضافه کرد: در روش جدید به‌روزرسانی سعی شده است که کاربران تلفن‌های همگانی همچنان از کارت‌های تلفن در اختیار خود، استفاده و بعد از اتمام اعتبار آن بتوانند نسبت به شارژ و استفاده مجدد از آن اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به قابل شارژ بودن کارت های تلفن، از دور انداختن کارت پس از اتمام شارژ مشترکان خودداری شود و در صورتی که مشترک هنگام استفاده از کارت تلفن خود پیام “کارت غیر مجاز می باشد” را در دستگاه تلفن همگانی مشاهده کرد، لازم است برای حل مشکل به مراکز مخابراتی مراجعه کند.

صدری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از کارکرد تلفن‌های همگانی مربوط به بخش‌های متراکم و گروه های خاص جمعیتی مانند خوابگاه‌ها، پادگان‌ها و مکان‌های مشابه است، شرکت مخابرات ایران در تلاش است تا با استفاده از تمام امکانات خود، ارتباطات هم‌وطنان را در سراسر کشور به بهترین شکل ممکن و در راستای تحقق شعار ارتباطی فراگیر، به صورت پایدار نگاه دارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر