در حال خواندن
چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد دیجیتالی برای مصرف‌کنندگان
0

در چهاردهمین سمپوزیوم جهانی رگولاتورها (GSR-۱۴) بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد دیجیتالی از دیدگاه رگولاتوری با توجه به فرصت‌های جدید و نیز چالشهای ایجاد شده برای مصرف‌کنندگان تاکید شد.
به
گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، علیرضا درویشی
مدیر سازمانهای تخصصی بین‌المللی این سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: این
موضوع در قالب سندی با عنوان “بهترین رهنمودهای عملی برای حمایت از
مصرف‌کننده در دنیای دیجیتال” در GSR-۱۴ بررسی و نهائی شد.
وی با اشاره به اینکه در سمپوزیوم جهانی رگولاتورها اسنادی موسوم به “Best practices” در
حوزه مقررات و قوانین رگولاتوری تهیه و تدوین می‌شود، افزود: در سند نهائی
شده در این اجلاس، با تعریف مجدد و بررسی مباحث مقرراتی که می‌بایست حقوق و
منافع مصرف‌کننده را در نظر بگیرد، به دولت‌ها توصیه شده است که کماکان به
ایفای نقش اصلی خود در تسهیل حمایت از حقوق شهروندان در تمامی سطوح، با
وضع قوانین و اتخاذ سیاستهای دولتی مرتبط، مانند قوانین حمایت از
مصرف‌کنندگان این بخش، امنیت فضای سایبری و … ادامه دهند.
درویشی اظهار کرد: در این سند
تاکید شده است که حقوق تمامی ذینفعان می‌بایست از سوی رگولاتورها به شکل
متعادلی بالانس شود تا هم مصرف‌کنندگان و هم ارائه‌دهندگان خدمات از منافع
فرصتهای دیجیتالی ایجاد شده بهره‌مند شوند و بر همین اساس بهترین رهنمودهای
عملی رگولاتوری که منافع مصرف‌کننده را حفظ و حوزه فعالیت ارائه‌دهندگان
خدمات در بازارهای پیشین و جدید را تضمین می‌کند، شناسائی شده است.
چهاردهمین سمپوزیوم جهانی رگولاتورها در سال ۲۰۱۴ (GSR-۱۴)،  ۱۳ تا ۱۴ خرداد سال جاری در کشور بحرین برگزار شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر