آمار نشان میدهد که برای موبایل بهدستان، وایفای رایگان مهمتر از کیفیت قهوه یا خدماتی است که رستورانها یا کافیشاپ ارایه میدهد.
فناوران- از آنجا که موبایلداران و تبلت به دستان همواره به فکر وصل شدن به اینترنت هستند، نگرانی آنها درباره امکان وصل شدن به اینترنت رایگان خیلی بیشتر از کیفیت قهوهای است که در کافیشاپها سرو میشود. به نوشته تلگراف، در تحقیقات جدید از گوشی و تبلت بهدستان که توسط سامسونگ انجام شده، نشان می دهد که آنها معمولا کافیشاپی را انتخاب میکنند که وایفای رایگان و باسرعتتری داشته باشد و برایشان مهم نیست که کیفیت چای یا قهوهای که آن کافیشاپ سرو میکند، چقدر است. براساس نتایج این تحقیق، تقریبا ۷۰ درصد موبایل به دستان که دورکار هستند، حداقل هفتهای دو بار به کافیشاپ میروند که بتوانند در آنجا از طریق اینترنت وایفای کارهای خود را انجام دهند. علاوه براین، ۶۰ درصد افراد گفتهاند که برای انتخاب کافیشاپ فقط به وایفای آن توجه میکنند نه خدمات و قهوه و چای که سرو میکنند. جالبتر اینجاست که برای اینگونه افراد، دسترسی به پرینتر باز هم مهمتر از وجود پریزهای برق برای شارژ کردن ابزارهایشان است. تقریبا ۸ درصد ۱۰۱ کافیشاپی که در این پژوهش مورد تحقیق قرار گرفتند، مکان ویژهای را برای کسانی که با ابزار همراهشان کار میکنند، در نظر گرفته بودند و تقریبا نیمی از کارمندان موبایل به دست (۹/۴۶ درصد) اعلام کردند که گاهی اوقات کافیشاپ را به دلیل سروصدای زیاد ترک میکنند. براساس این گزارش، ۹۰ درصد کارمندان موبایل به دست از وایفای برای وبگردی استفاده میکنند و ۹ درصد آنها از اینترنت نسل چهارم. همچنین این تحقیق نشان میدهد که کارمندان دورکار ترجیح میدهند که با گوشی هوشمندشان کار کنند تا با ابزارهای همراه دیگر. چنانچه ۷۱ درصد از گوشی موبایل، ۵۰ درصد از لپتاپ و ۴۹ درصد هم از تبلت برای انجام کارهایشان استفاده میکنند. این در حالی است که وب سایتهایی چون coffices.co خدماتی ارایه میدهند تا کافیشاپهای نزدیک را به کسانی که به دنبال کافیشاپ با وایفای رایگان و پریزهای برق برای شارژ ابزارشان میگردند، معرفی کنند. براساس آمار، افزایش میزان تقاضای کاربران سرتاسر دنیا برای استفاده از اینترنت بیسیم در نهایت به افزایش ۴۷ درصدی ایجاد lotspotها (فضاهای استفاده رایگان از اینترنت بیسیم مانند لابیهتلها) در جهان منجر شده است. این گزارش نشان میدهد ۷۴درصد از کل این مکانها در آمریکای شمالی و اروپا هستند در حالی که مناطق آسیای پاسیفیک روند روبه رشد سریعتری را در پیش گرفتهاند. تا چند سال پیش، اروپا با داشتن بیش از ۵۷ هزار lotspot رتبه اول را در بازار اینترنت بیسیم دنیا در اختیار دارد.این در حالی است که از میان مکانهای عمومی اختصاص یافته به استفاده رایگان از اینترنت بیسیم، رستورانهای زنجیرهای مکدونالد با در اختیار داشتن ۴ هزار lotspot بیشترین فضاهای lotspot را در دنیا به خودشان اختصاص دادهاند. طبق تحقیقات انجام شده در واقع، اغلب کاربران به کنترل ایمیلهای شخصی و گشت و گذار در اینترنت در مکانهای عمومی مانند رستورانها و هتلها، علاقه زیادی دارند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر