بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» میتواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
سید عبدالمجید زواری در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:ماجرا از پیامکی آغاز شد که صبح زمستانی یکی از روزهای اوایل اسفند ماه سال پیش برای من و همسرم ارسال شده بود و پس از گذشت یک سال، در آن از ما خواسته شده بود برای دریافت وام ازدواج به یکی از شعب بانک صادرات در نزدیکی خانه مان مراجعه کنیم. برای آن هم ضرب الاجل هم تعیین شده بود و تاکید شده بود اگر تا ۲۵ اسفند مراجعه نکنید فرصت شما از دست خواهد رفت. خوشحال و خندان به بانک مراجعه کردیم و با کمال تعجب متصدی و رئیس بانک با لحنی نامناسب طوری برخورد کردند که انگار قرار است صدقه بدهند و یا عمل خلافی مرتکب شده ایم. خلاصه بعد از کلی کلنجار رفتن با متصدی و رئیس بانک در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز، آنها با اکراه توضیحاتی در مورد چگونگی دریافت وام به ما دادند و این نکته را هم متذکر شدند که به علت نبود بودجه ۲۰ فروردین مراجعه کنیم تا انشالله اگر فرجی حاصل شده بود آنوقت اقدام کنیم. به آنها توضیح دادم که در سامانه وام ازدواج تاکید شده اگر تا ۲۵ اسفند مراجعه نکنیم ثبت نام ملغی خواهد شد و قبلا هم همین بلا به سر من آمده است و دلیل همین موضوع مجبور شده بودم مجددا در نوبت دریافت وام قرار بگیرم. با این حال آنها بی توجه به درددل های من می گفتند که مرغ آنها یک پا دارد و آنها کاری با پیامک و بانک مرکزی ندارند و قوانین خود را دارند. دست از پا دراز تر به خانه برگشتم و در انتظار فرا رسیدن ۲۰ فروردین تا با دریافت دو و نیم میلیون وام تمامی مشکلات خود را برطرف کرده و پس از برگزاری یک مراسم آبرومند، با باقیمانده پول آن خانه و ماشینی تهیه کرده و اگر باز هم چیزی ماند به عنوان سرمایه شروع یک کسب و کار استفاده کنم. با همین فکرها حدود یکماه نیز گذشت و روز موعد مجدداً به بانک مراجعه کردم و در کمال ناباوری باز هم شنیدم که بودجه نداریم و اگر خواهان وام هستید باید مرتب مراجعه کنید تا انشالله پس از اختصاص بودجه مقدمات آن انجام شود. حدود یک ماه دیگر نیز به همین منوال گذشت و خلاصه در یک صبح دل انگیز بهاری، رئیس بانک دستور تحویل مدارک ما و تشکیل پرونده را صادر کرد و قرار شد یک هفته بعد برای دریافت پاسخ استعلام مراجعه کنیم. سر موعد به بانک مراجعه کردیم و پیگیر ماجرا شدیم ولی پس از کنکاش بسیار کارمندهای بانک برای یافتن پرونده ما نهایتا متوجه شدیم طی این یک هفته مدارکی که به رئیس داده بودیم سر میز ایشان خاک می خورده است و به اصولاً ایشان حال این را نداشته اند که مدارک را به کارمندان خود تحویل بدهند. از شدت ناراحتی نمی دانستم چکار باید بکنم ولی رئیس محترم با کمال خونسردی به من فهماند که حداقل چند ماهی را باید خدمت ایشان باشم. سرخورده و عصبانی از بانک خارج شدم و در راه به این فکر می کردم که اگر بودجه ای در کار نیست دلیل ارسال پیامک های بانک مرکزی چیست و چرا آنها از مردمی که حداقل حدود یک سال در انتظار هستند می خواهند با بانک مراجعه کنند و بعد با چنین برخوردی روبرو شوند. این مردم که ناامید از دریافت وام عطای آن را به لقایش بخشیده بودند و سراغ زندگی خود رفته بودند. آیا این موضوع ناقض حقوق شهروندی نیست؟ آیا این توهین به شعور جوانانی نیست که با تمام مشکلات و چالش های پیش روی آنها، در پی تشکیل زندگی و سر و سامان گرفتن هستند. آیا اینها همان تدابیری هستند که از طرف مسئولین برای گشایش در زندگی مردم معرفی می شوند و … با همین فکرها به خانه رسیدم و به این فکر افتادم به سامانه وام ازدواج مراجعه کنم تا ببینم کم و کیف ماجرا چیست و پس از مراجعه این پیغام را مشاهده کردم که به دلیل عدم مراجعه به بانک، نوبت شما حذف شده و در صورتی که خواهان وام هستید باید مجدداً (برای سومین بار) ثبت نام کنید.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر