سرانجام و با وجود همه توصیهها، پیشنهادها و انتقاداتی که در خصوص حساسیتها و چالشهای شیوه عرضه نسل سوم تلفن همراه در کشور به وزیر ارتباطات شد، محمود واعظی تصمیمی متفاوت اتخاذ کرد.
میپنا- رسانهها
نماینده افکار عمومی هستند که به بازتاب خواست عمومی یک جامعه و مردم
میپردازند. اگر همین یک جمله در نقش و کارکرد رسانه را بپذیریم، باید گفت
مرور آرشیو رسانهها از نخستین روز آغاز به کار دولت یازدهم و انتصاب محمود
واعظی به عنوان وزیر ارتباطات، نشان میدهد که به ایشان بارها در خصوص
ضرورت واگذاری هر چه سریعتر نسل سوم توصیه شده و در خصوص عقبماندگی کشور
هشدارهای بسیار داده شده است.وزیر ارتباطات اما از نخستین روز کاری خود
نه تنها واکنشی به این مسایل نداشت، بلکه روی اصلیترین اپراتور کشور که
بالغ بر ۴۰ میلیون ایرانی مشترک آن بوده و همه ایرانیان مشترک تلفن ثابت آن
هستند، دست گذاشت و مکررا به مخالفت با مخابرات و همراه اول پرداخت که در
برخی موارد به سهام این شرکتها نیز خساراتی وارد شد.اما در حالیکه حتی
یک مطلب نیز در حمایت از واگذاری مجوز نسل سوم به اپراتور چند ملیتی
ام.تی.ان-ایرانسل در رسانههای کشور مشاهده نمیشود و همگان بر لزوم حمایت
از اپراتور اول به عنوان بزرگترین اپراتور و تنها اپراتور ملی کشور، تاکید
میکردند، وزیر ارتباطات راه دیگر را برگزید.وزیر ارتباطات در حالیکه
هیچ حمایت رسانهای و مردمی در تصمیم خود نداشت، بار دیگر اپراتور چندملیتی
ام. تی. ان – ایرانسل را که ۴۹ درصد سود آن از کشور خارج شده و به جیب
سهامداران چند ملیتی میرود را در اولویت واگذاری نسل سوم تلفن همراه قرار
داد.امروز در شرایطی مجوز نسل سوم به اپراتور دوم اعطا شد تا وزیر
ارتباطات نشان دهد، از زاویه دیگری به مسایل حوزه ارتباطات نگاه میکند و
همچنان مسایل دیگری بر این حوزه سایه افکنده است.آقای واعظی، وزیر
محترم ارتباطات از این که به خواست عمومی برای گسترش نسل سوم و استفاده همه
ایرانیها از فناوریهای نوین توجه کردید، سپاگذاریم و میگوییم واعظی
مچکریم!
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر