همراه اول همچون روندهای پیشین در حوزه مسوولیت اجتماعی همزما با شیوع ویروس کرونا اقدام به ارایه خدمات متنوعی همچون، رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز، وصل خطوط قطع یکطرفه، کمک ٣٠ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار و کاهش تعرفه ترافیک سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها با اینترنت همراه اول کرده است.
براساس این گزارش این در حالی است که همراه اول با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به دلیل ماندن در خانه این روزها اینترنت بیشتری استفاده می کنند اقدام به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت شبکه خود کرده است.
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با بیان اینکه شیوع کرونا نتوانست بحرانی برای شبکه ارتباطی کشور ایجاد کند، گفت: در یکی ـ دو هفته اخیر ظرفیت شبکه را ٢٠ درصد ارتقا دادهایم.
مرتضی طاهریبخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره شرایط اخیری که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم زده و تأثیری که بر شبکههای ارتباطی داشته است، اظهار داشت: طبیعتا با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانهای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاههایی که ظرفیتش را داشتند طرحهایی نظیر «دورکاری» را جهت تشویق در خانه ماندن برای پرسنل خود کلید زدند که در نهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه به اندازهای رشد کرد که مجبور به اقدامات توسعهای شدیم، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرحهای دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامههای توسعهای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته اخیر انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ٢٠ درصد ارتقا دهیم.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت زمان یکی دو هفته اخیر و بر سر توسعه ظرفیتهای شبکه از جمله لینکهای سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایتهای رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویسها نشوند.
طاهریبخش همچنین درباره ارتباط این فعالیتها با عملیات اجرایی فاز ٨ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز تصریح کرد: توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسات ویدئو کنفرانس با تمامی استانها برگزار میشود؛ در این مدت اخیر هم با فعالیتهای مرتبط با این فاز، توانستیم از بحرانی که کرونا (افزایش میزان مصرف کاربران از سرویسهای مخابراتی) میتوانست برای شبکه ایجاد کند عبور کنیم و وضعیت را به حالت قبل از دوره اعلام شیوع کرونا بازگردانیم.
وی ادامه داد: اکنون وضعیت به گونهای است که حتی بستر فنی بسیار آمادهای برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاهها و مؤسسات آموزشی داریم و شبکه نیز به صورت مداوم در حالت مانیتورینگ است تا خللی در بحث خدمترسانی به مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود.
معاون شرکت ارتباطات سیار ایران تأکید کرد: برنامه فاز ٨ توسعه طبق تعهدات استانها در حال انجام است و با هیچگونه خللی مواجه نشده است؛ حتی به جرأت میتوان گفت که تیمهای مربوطه شامل بیش از ١٠٠٠ نفر در همین یکی دو هفته اخیر از طریق دورکاری و برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی شبکه را نگهداری و مدیریت کردند و به اندازه یکی دو ماه کار حضوری فعالیت انجام دادهاند.
طاهریبخش با بیان اینکه نگاهمان به همراه اول به عنوان یک اپراتور ملی است که باید در مواقع ضروری و بحران در کنار مردم باشد، گفت: این موضوع به ارزش سازمان تبدیل شده و از این جهت، در تمامی مواقع خود را مکلف به خدمترسانی میدانیم؛ مصداق این ادعا در توسعههای هدفمند چهار پنج سال اخیر است که زیرساخت قدرتمندی را برای اولین اپراتور ارتباطی کشور به ارمغان آورده و در حال سرویسدهی در پهنه کل کشور به تمامی مردم ایران زمین است.
تعرفه ترافیک سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها با اینترنت همراه اول یک سوم شد
به منظور کمک به آموزش غیرحضوری، تعرفه ترافیک دسترسی به سامانه های آموزش مجازی دانشگاه های کشور با اینترنت همراه اول به یک سوم کاهش یافت.
با گسترش ویروس کرونا در راستای مسؤولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان، همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه های آموزش مجازی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.
براساس این اطلاعیه، دانشگاه های متقاضی استفاده از این طرح می توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی همراه با تخفیف خواهد بود.
دانشجویان می توانند وضعیت تعرفه استفاده از ترافیک سامانه های آموزش مجازی را از درگاه های اطلاع رسانی دانشگاه متبوع خود پرس و جو کنند.
همراه اول ٣٠ میلیارد ریال در ساخت بیمارستان سیار مشارکت می کند
اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنین با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می کند.
این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمت در بحران ها و بلایای طبیعی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
همچنین در آستانه شیوع ویروس کرونا در بخش های مختلف کشور، شرکت ارتباطات سیار ایران جزو اولین برندهای بزرگ بود که تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه های یکپارچه الکترونیکی خود به منظور حفظ سلامت کارکنان و رفاه حال پیمانکاران و شرکای تجاری خود گرفت.
کمیته HSE همراه اول با شناسایی و ارزیابی به موقع ریسکهای موجود و با هدف کاهش میزان مواجهه، در خصوص اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا یکم اسفندماه تشکیل جلسه فوق العاده داد و با تعریف اقدامات عاجل عملیاتی در سه حوزه مدیریت تغییرات مبتنی بر زیرساختهای فنی، ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی، ایمن سازی محیط کار در راستای هدف تعیین شده حرکت کرد.
فراهم ساختن زیرساخت های فنی به منظور حداکثرسازی دورکاری کارکنان با شرط عدم اختلال در سرویس، استقبال از همکاران با مواد ضدعفونی کننده دست، تدوین دستورالعمل ویژه کارکنان و اماکن شرکت برای مقابله با شیوع کرونا، آموزش کارکنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظیر رستوران، خدمات، آبدارخانه ها، حراست، درمانگاه، تاسیسات، تامین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه، تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره نگاری، راه اندازی کانال اطلاع رسانی مختص پرسنل همراه اول جهت جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و ارائه اطلاعات به روز، شناسایی گروه های تحت ریسک نظیر خانمهای باردار، افراد بالای ۶٠ سال و بیماران صعب العلاج، بررسی وضعیت سلامت کارکنان و شرکتهای پیمانکار، معرفی کانال ارتباطی مستقیم HSE به منظور پاسخ به ابهامات کارکنان، تهیه محتوای آموزشی جهت اطلاع رسانی از طریق کانال های ارتباطی شرکت، لغو سرویس سرو غذا در رستوران، توزیع غذای کنسروی، ، فراهم ساختن امکان پذیرایی به صورت سلف سرویس، لغو ماموریت های غیرضروری، برگزاری جلسات به صورت غیرحضوری، تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک n95 و دستکش یکبار مصرف یا لاتکس، نصب مایع ضدعفونی کننده در تمامی طبقات و کنار درهای ورود و خروج، گندزدایی و ضد عفونی روزانه و هفتگی تمامی سطوح و اماکن در ساختمان ها ، افزایش زمان اقامه نماز به منظور متعادل سازی تراکم جمعیت، خرید تب سنج برای کلیه مراکز پرتردد و تب سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به تمامی ساختمان ها وهمچنین ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک از جمله اقدامات همراه اول برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است.
وصل خطوط قطع یکطرفه همراه اول
همچنین همراه اول با توجه به نیاز مشترکان به ارتباط در این روزهای حساس به دلیل شیوع ویروس کرنا، تمامی خطوط دائمی که به دلیل عدم پرداخت صورتحساب پایان دوره بهمن ماه قطع یکطرفه شده بودند را وصل کرد تا این دسته از مشترکان نیز بدون دغدغه، از ارتباط در شبکه پایدار همراه اول بهره مند شوند.
تماس ۶۰ هزار بهورز را رایگان شد
همچنین با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد.
بر اساس خبر منتشر شده، به منظور ایجاد امکان دورکاری بهورزان از یک سو و نیز اعتمادسازی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از سوی دیگر، راهکار نوینی ارائه شده است تا مراقبین سلامت و بهورزان وزارت بهداشت بتوانند با استفاده از سیمکارت همراه اول خود، بدون آشکار شدن شماره هایشان، با خانوارهای هدف به صورت رایگان تماس بگیرند. به این ترتیب به جای شماره بهورزان، کلیه تماسهای مرتبط با پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا با شماره مورد تائید وزارت بهداشت (سرشماره ۴۰۳۰) برقرار خواهد شد.
ارسال یک نظر