اپراتورهای موبایل بارها اعلام کردهاند که ارتباطی با فروشندگان تلفنی سیمکارت ندارند و آن را تایید نمیکنند اما این تخلف ادامه دارد. مدیرعامل اپراتور سوم در این رابطه هشدار داد که اقدام رایتل به اطلاعیه ختم نمیشود و از مرجع قانونی این موضوعات را پیگیری میکند.
نود آی سی تی – مجید صدری با بیان این مطلب گفت: در صورتی که مردم این تخلفات را به رایتل یا سایر نهادهای نظارتی اعلام کنند، از طریق مراجع قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: این کار نوعی کلاهبرداری است و صد در صد پیگیر این تخلف هستیم و در خصوص نتیجه بخش بودن این پیگیری امیدوار هستم.
موضوع فروش تلفنی سیمکارت که شایعترین آن پیشنهاد فروش به بهانه شباهت شماره با شماره دایمی مشترک است، زمانی به دلیل شرایط مقطعی بازار سیمکارت در کشور شکل گرفت و اکنون پدیدهای رایج است.
البته این نوع فروش، همواره با تخلفهایی همراه بوده است. فروش با قیمت گرانتر از عرف و وعده شماره شبیه و خلف وعده در زمان تحویل، از جمله تخلفهایی است که در نهایت به اعتراض خریدار و پشیمانی وی از قبول پیشنهاد خرید منجر میشود.
اپراتورهای تلفنهمراه که با این موضوع ارتباط غیر مستقیم پیدا میکنند تاکنون چندین بار در اطلاعیههایی اعلام کردهاند که این روش را تایید نمیکنند و فروشندگان ارتباطی با اپراتورها ندارند.
اما با وجود این اعلامهای رسمی، هنوز شیوه پر تخلف فروش تلفنی سیمکارت ادامه دارد و با ادامه آن بر تعداد مشترکان متضرر افزوده میشود. گویا برخورد با این تخلف، پس از اطلاع رسانی، نیازمند قدم بعدی است.
این پدیده که زمانی با ورود سیمکارتهای اپراتور دوم داغ شده بود امروز با ورود سیمکارتهای اپراتور سوم، داغتر شده است.
به رسم معمول رایتل نیز در اطلاعیههایی اعلام کرده که این نوع فروش را غیرقانونی میداند و خواستار گزارش تخلف توسط مردم شده است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر