با پر رنگ شدن نقش رسانههای اجتماعی در زندگی روزمره و ورود آنها به جریان کسب و کارهای کوچک، صاحبان صنایع بزرگ نیز نحوه اطلاعرسانی و تبلیغات خود را متحول کردند و رسانههای اجتماعی را به عنوان رسانههایی قدرتمند پذیرفتند. سایت mashable.com هفته گذشته گزارشی از موفقترین برندها در رسانههای اجتماعی در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که بر این اساس موفقترین برند سال در این رسانهها، سامسونگ موبایل شناخته شد. سامسونگ برند موفق سال ۲۰۱۳ در رسانههای اجتماعی است که در فیسبوک، یوتیوب و دیگر شبکههای اجتماعی جزو ده برند اول بوده است. اگر چه سامسونگ در شبکههای اجتماعی خاص محبوبترین برند تجاری نبوده اما توانسته نزدیک به ۱۶ میلیون دنبال کننده در دوازده ماه گذشته جذب نام تجاری خود کند.(فناوران)
Samsung Mobile سامسونگ بیش از ۸۰ شرکت زیر مجموعه با فعالیتهای مختلف دارد که طی سالهای گذشته بخش موبایل بیش از دیگر بخشها فعال و موفق بوده است. سامسونگ که محبوبیت سال ۲۰۱۳ خود را به خاطر تولید و عرضه گالکسی S4 به دست آورده بیش از ۱۴ میلیون طرفدار در فیسبوک دارد. در توییتر نیز بیش از ۴ میلیون کاربر این برند را دنبال میکنند و فیلمهای مربوط به Samsung Mobile در یوتیوب بیش از ۸۶ میلیون بازدید کننده داشته است.
Walt Disneyوالت دیزنی ۹۰ ساله یکی از بزرگترین شرکتهای رسانهای و انیمیشنسازی درجهان است.این شرکت که توسط دو برادر به نامهای والت و روی دیزنی تاسیس شد، توانست در مدت کوتاهی تبدیل به استودیوی انیمیشنسازی محبوبترین کارتونهاشود.این برند دوست داشتنی که کوچک و بزرگ در تمام دنیا به آن علاقه دارند، در سال ۲۰۱۳ دومین برند موفق و محبوب در شبکههای اجتماعی شناخته شد. والت دیزنی محبوبیت خود را در شبکههای اجتماعی مدیون شبکه Sina Weibo است. Sina Weibo یک سرویس میکروبلاگنویسیچینی است. این کمپانی در سرویس میکروبلاگنویسی Sina Weibo چینی نزدیک به یک میلیون و در فیسبوک بیش از ۲ میلیون دنبال کننده دارد.
National Geographic
نشنال جئوگرافی را دوستداران حیات وحش، عکاسان و جهانگردان خوب میشناسند. این سایت که یکی از معروفترین و محبوبترین سایتهای فعال در حوزه حیات وحش و طبیعت است، زیباترین عکسها را از سراسر جهان منتشر میکند. علاوه بر سایت، نشنال جئوگرافی دارای مجلات معروفی است که در بیشتر کشورهای دنیا منتشر میشود. مسابقه عکاسی که نشنال جئوگرافی هر سال برگزار میکند یکی از معروفترین مسابقات عکاسی دنیاست. حالا نشنال جئوگرافی سومین برند موفق و محبوب سال ۲۰۱۳ در رسانههای اجتماعی نیز شده است. این برند بیشترین محبوبیت را در یوتیوب کسب کرده است. ویدیوهای نشنال جئوگرافی در یوتیوب بیش از ۱۶۰ میلیون بار در سال ۲۰۱۳ دیده شده است.
Nikeشاید فکر کنید یکی از معروفترین برندهای ورزشی نیازی به تبلیغ ندارد. اما نایک اینطور فکر نمیکند و دست از تبلیغ و اطلاعرسانی بر نداشته است. این برند محبوب ورزشکاران و اسپرت پوشان امسال در رسانههای اجتماعی، چهارمین برند موفق و محبوب شده است. فیلمهای مربوط به تبلیغات و محصولات نایک در یوتیوب بیش از ۵۰ میلیون بار طی سال ۲۰۱۳ دیده شده است.
google گوگل را چه کسی نمیشناسد؟ شاید با توجه به این میزان کارایی برای کاربران اینترنت در سراسر دنیا، گوگل باید اولین برند محبوب و موفق در رسانههای اجتماعی میشد. اما گوگل، در لیست موفقترین و محبوبترین برندها در شبکههای اجتماعی سال ۲۰۱۳ روی سکوی پنجم ایستاده است. گوگل که در سال ۲۰۱۳ بیشتر اخبارش پیرامون عینکش بود و مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا نیز قرار گرفت، بیش از ۳ میلیون علاقهمند در فیسبوک در سال ۲۰۱۳ داشته و حدود ۱۵ میلیون دنبال کننده در سایر شبکههای اجتماعی دارد.
Coca Colaکوکاکولا؛ نوشیدنی نوستالژیک مردم دنیا. حالا سالهاست نوشابه کوکاکولا توی قوطیهای فلزی کوچک روانه بازار میشود اما نوشابه شیشهای کوکاکولا هنوز یادآور خاطرات خوب گذشته است و بسیاری از مردم ترجیح میدهند نوشابه شیشهای بخورند تا نوشابه قوطیای.کوکاکولا که ششمین برند موفق و محبوب در لیست ماشابل است، از سوی بیش از ۱۵ میلیون علاقهمند در صفحه فیسبوک دنبال میشود و کانالش در یوتیوب بیش از ۵۸ میلیون بازدیدکننده طی سال ۲۰۱۳ داشته است.
Mtvاین شبکه تلویزیونی که مورد علاقه دوستداران موسیقی در دنیاست و بزرگترین رویداد موسیقی دنیا یعنی Music Award را در ماه آگوست برگزار میکند ۱۰ میلیون دنبالکننده در فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس دارد.
Facebookاما رتبه پدر شبکههای اجتماعی چند است؟ فیسبوک هشتم شده. بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، رتبه هشتم را در بین برندهای محبوب سال ۲۰۱۳ به دست آورده است. این کمپانی بیش از ۱۶ میلیون علاقهمند در صفحهاش در سال ۲۰۱۳ داشته است.
Instagramاینستاگرام؛ سرویس محبوب عکاسان آماتور و حرفهای و عکس دوستان. این سرویس که امسال با رونمایی از سرویس آپلود ویدیو و این اواخر سرویس ارسال پیام خصوصی در صدر توجه علاقهمندان به عکس و عکاسی قرار گرفته، نهمین برند محبوب سال ۲۰۱۳ است که بیش از ۱۶ میلیون دنبال کننده در شبکههای اجتماعی طی سال ۲۰۱۳ داشته است.
Youtubeدهمین برند سال ۲۰۱۳ یوتیوب است؛ سرویس به اشتراک گذاری ویدیو. یوتیوب در گوگل پلاس بیش از ۳ میلیون علاقهمند در سال ۲۰۱۳ داشته است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر