به گفته مدیرکل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران، تمامی افرادی که بیشتر از ده خط سیمکارت به نامشان در شبکه همراه اول ثبت شده باشد، باید برای جلوگیری از قطع خطوط و تعیین تکلیف آنها سریعا به یکی از ادارات مشترکین سراسر کشور مراجعه کنند.
نود آی سی تی – علی حمیدی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که ثبت اطلاعات مشترکان از سنوات گذشته دارای اهمیت ویژه برای مدیران همراه اول بوده، تصمیم به فراخوان مشترکان برای تعیین تکلیف سیمکارتها دادیم.
وی با بیان اینکه این فراخوان از طریق پیامک برای تمامی مشترکانی که بیشتر از ۱۰ خط تلفن همراه داشتهاند در سراسر کشور ارسال شده است، افزود: با توجه به تجربهای که داشتهایم، پیشبینی میکنیم مشترکان به مرور به ادارات مشترکین همراه اول مراجعه کنند.
مدیرکل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران توضیح داد: با مراجعه مشترک به دفاتر، تمامی شمارههای تلفن همراه ثبت شده به نام یک مشترک در اختیارش قرار خواهد گرفت و پس از آن، مشترک با انتخاب ۱۰ شماره اصلی خود تکلیف بقیه خصوط را مشخص خواهد کرد.
وی عنوان کرد: براساس قانونی که توسط رگولاتوری به همراه اول و سایر اپراتورها ابلاغ کرده، هر مشترک نمیتواند بیشتر از ۱۰ سیمکارت فعال در شبکه داشته باشد و در صورتی که مشترکی خواستار حفظ تمامی خطوط یا بخشی از آنها باشد میتواند سیم کارت های مازاد بر ۱۰ شماره را به صورت غیر فعال خود نگه دارد.
لازم به ذکر است که هر شماره همراه اول، اگر بیش از ۳ ماه غیرفعال بماند، سلب امتیاز می شود.
وی افزود: در صورتی که مشترک خواستار قطع مابقی خطوط شود، تمامی این شمارهها قطع خواهد شد و افرادی که اقدام به خرید این سیمکارتها بدون به نام زدن کردهاند،ارتباط شان قطع میشود.
وی گفت: در صورتی که مشترک اقدام به ارایه وکالت نامه به ادارات مشترکان کند نیز سایر خطوط وی قطع خواهد شد. اما پس از مراجعه فردی که سیمکارت در اختیارش است، با گرفتن مدارک شناسایی، سیمکارت به نام مالک جدید ثبت و شماره وی فعال خواهد شد.
حمیدی گفت: این طرح بدون هیچ فشاری از سوی نهادهای ناظر و از سوی همراه اول به عنوان یکی از مسوولیتهای اجتماعیاش انجام شده است.
وی افزود: براساس قانون اگر فردی به واسطه استفاده از سیمکارت تخلفی انجام دهد مالک اصلی سیمکارت باید پاسخگو باشد و موارد زیادی اتفاق افتاده که مشترکان ما به دلیل به نام نزدن سیمکارت و فروش آن به غیر، دچار مشکل شدهاند.
حمیدی یکی دیگر از دلایلی که همراه اول را ترغیب به انجام این طرح کرده، جلوگیری از لاوصولی سیمکارتهای دایمی دانست و افزود: پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که بهترین راهحل برای جلوگیری از افزایش لاوصولی اجرای این طرح است.
گفتنی است، همراه اول از هفته گذشته با ارسال پیامکی با این مضمون کرده است که: “مشترک گرامی … با توجه به اینکه شما، مشترک بیش از ۱۰ خط همراه اول میباشید، لطفا حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به یکی از ادارات مشترکین سراسر کشور مراجعه نمایید. در غیر این صورت خطوط مازاد بر ۱۰ خط شما مشمول قطع خواهند شد.”
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر