در حال خواندن
مشترکان ایرانسل در برقراری تماس و ارسال پیامک به همراه اول مشکل دارند
0

در موارد متعدد زمانی که افراد با سیم‌کارت اپراتور‌ی متفاوت با اپراتوری که سیم‌کارتش را دارند تماس می‌گیرند، اختلالات متعددی در مکالمه یا ارسال پیامک وجود دارد و درنهایت مشخص نیست این مشکلات از خط فرد تماس گیرنده است یا فردی که مخاطب واقع می‌شود.
نود آی سی تی –  معمولا اپراتورها در آمارهایی که از وضعیت شبکه خود منتشر می‌کنند از موفقیت درصد بالایی از تماس‌های درون شبکه‌ای خبر می‌دهند، اما اینکه مکالمه از خط این اپراتور‌ها با سایر اپراتورها چه کیفیتی دارد، مورد غفلت واقع می‌شود.
در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد کاربران، این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چرا که در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.
علیرضا دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در خصوص اینکه کیفیت مکالمات ایرانسل و همراه اول را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: طبیعتا ضرایب کیفی شبکه زمانی قابل اندازه‌گیری و کنترل است که دو طرف تماس گیرنده و مخاطب در یک شبکه قرار داشته باشند، اکنون تست‌های ارزیابی کیفی ما نیز اغلب به همین شیوه صورت می‌گیرد و در اعلام نتایج آنها سرسوزنی اغراق نمی‌شود.
وی ادامه داد: ما به خود حق نمی‌دهیم که در شاخص‌ها تغییری ایجاد کنیم، اما با این وجود زمانی که تماس میان دو شبکه برقرار می‌شود ما کنترلی بر روی شبکه دیگر نداریم.
دزفولی افزود: اکنون در حوزه پیامک می‌توانیم بگوییم که ضریب موفقیت ما تقریبا ۱۰۰ درصد است و اغلب تنها در مواردی که گوشی فرد مقصد خاموش بوده و یا او در نقطه‌ای خارج از محدوده تحت پوشش شبکه ما قرار داشته باشد، پیامک با تاخیر دریافت می‌شود.
او درباره اینکه با این وجود در بسیاری اوقات پیامک‌هایی که از سوی کاربران همراه اولی ارسال می‌شود به کاربر ایرانسل می‌رسد و یا پیامک کاربر ایرانسل با تاخیر و نیمه به مشترک همراه اول می‌رسد، گفت: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.
دزفولی در پاسخ به اینکه با این وجود پیش‌بینی شما این است که چند درصد مشکل به شبکه شما و چقدر آن به شبکه همراه اول بر می‌گردد گفت: می‌توان گفت که در زمینه‌ تماس و پیامک‌ها اکثریت قریب به اتفاق اختلالات به اپراتور اول باز می‌گردد و این مساله بارها هم به سازمان تنظیم مقررات ارجاع داده شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است که در این جلسات هم این‌گونه اعلام شده که این اختلالات به همراه اول باز می‌گردد. اکنون نیز وضعیت این بخش‌ها بهبود پیدا کرده، اما با این وجود هم‌چنان مشکلاتی در این بخش دیده می‌شود.
اما این که مسوولان اپراتور اول ارتباطی کشور و مدیران همراه اول تا چه اندازه این مساله را قبول دارند سوالی است که تا لحظه انتشار این گزارش پاسخی از سوی ارتباطات سیار به آن داده نشد.
به گزارش ایسنا، اپراتور سوم هم که نسبت به دو اپراتور دیگر، مدت زیادی از عمر فعالیتش آن نمی‌گذرد، در حال حاضر یک و نیم میلیون کاربری که سیم کارت این اپراتور را در دست دارند با مشکلات متعددی در زمینه آنتن دهی مواجهند تا جایی که مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: در حال حاضر قبول داریم که شبکه رایتل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، اما تلاش داریم که این مشکلات را برطرف کرده و هر لحظه و هر روز کیفیت شبکه‌ خود را ارتقاء دهیم. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر